News Flash:

YouTube imbunatateste ContentID pentru a fi corect fata de creatorii de continut

4 Mai 2016
1187 Vizualizari | 0 Comentarii
YouTube
Sistemul de protectie impotriva incalcarii drepturilor de autor pentru clipuri video si muzica de pe YouTube, ContentID, este una dintre cele mai problematice componente ale serviciului de video sharing. Desi multi creatori de continut s-au plans de-a lungul anilor, abia acum a venit momentul ca Google sa schimbe modul in care acesta functioneaza, oferind posibilitatea de a rezolva intr-un mod mult mai corect disputele dintre youtuberi si cei care sustin ca detin drepturi asupra materialelor publicate.

Pana acum, orice clip care continea macar o mica bucata dintr-o melodie sau un clip video care apartinea unei companii sau unui alt creator, era marcat automat de sistemul ContentID. Din acel moment, toti banii pe care clipul ii strangea din reclame erau trimisi catre cel care sustinea ca are drepturi de autor pe o parte din materialul respectiv, fara posibilitatea de a imparti acesti bani cu cel care a publicat clipul. Chiar si in cazul in care disputa se termina cu anularea plangerii, multe astfel de clipuri fiind protejate de „fair use” (utilizarea a maximum 30 de secunde dintr-un clip sau dintr-o melodie fara a avea nevoie de licenta), banii respectivi nu erau intorsi la canalul de YouTube.

Noua metoda de functionare a sistemului ContentID nu este cu mult diferita, insa schimba modul in care banii sunt distribuiti la finalul disputei. Dupa ce un clip este marcat cu ContentID, banii nu ajung direct la cel care sustine ca i-au fost incalcate drepturile. Google continua sa stranga banii din reclame, insa nu ii trmite catre niciuna dintre cele doua entitati.

Sistemul asteapta acum finalizarea procesului de dispute, unde ambele parti isi expun cazul. Detinatorul licentei ofera actele doveditoare pentru drepturile asupra continutului, iar creatorul continutului poate veni cu dovezi ca a platit licenta pentru utilizarea materialului, poate sustine ca este o eroare a sistemului sau ca foloseste materialul sub „fair use”. Dupa ce YouTube analizeaza aceste documente si ia o decizie, banii se duc la entitatea care primeste dreptate in cazul respectiv.

Creatorii de continut cu siguranta ca se vor bucura sa afle noile vesti, insa modificarile sistemului nu le garanteaza ca vor castiga de fiecare data disputele. Google a anuntat schimbarile, insa nu a dezvaluit exact cand vor intra in vigoare. Noul ContentID este asteptat „in lunile urmatoare”.

Galerie Foto

contentid.png
protectie clipuri video muzica youtube contentid video sharing google
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1613 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018186 (s)