Un val de atacuri cibernetice a tintit in ultimele luni serverele de timp, care controleaza afisajul orei exacte a calculatorului si sincronizarea paginilor web, iar eforturi masive au fost facute pentru a bloca efectele acestor actiuni.
BBC noteaza ca ele pot fi folosite de
hackeri pentru a ataca computerele cu o cantitate mare de date.
Totusi, in prezent, 93% dintre serverele vulnerabile au fost securizate impotriva unor actiuni criminale.
Atacul recent a fost desfasurat de grupul de hackeri Derp Trolling si a vizat in principal serverele popularului joc online
League of Legends, potrivit lui Darren Anstee, arhitect de retele la firma Arbor, care se ocupa de monitorizarea Netului.
Criminalii cibernetici au profitat de vulnerabilitatile versiunilor mai vechi ale
software-ului din spatele celui mai precis protocol de Internet - Network Time Protocol (NTP). Mai exact, ei au patruns in cateva computere configurate slab prin intermediul NTP si au trimis o cantitate mare de date catre serverele jocului League of Legend.
In toata lumea, aproape 1,6 milioane de servere NTP ar putea fi vulnerabile la abuzurile atacatorilor, potrivit analistului Harlan Stenn.
Timpii precisi sunt foarte importanti in functionarea Internetului si a multor servicii, precum email-ul si comertul electronic.
Stenn a inceput inca din ianuarie 2014 sa alerteze lumea despre aceste
atacuri, iar pana in prezent au fost securizate 93% dintre
serverele vulnerabile, insa inca au mai ramas 97.000 care pot cadea prada hackerilor.
Pentru ca atacul sa fie puternic, e nevoie ca criminalii cibernetici sa puna mana pe 5.000-7.000 de servere, prin care pot ataca mai departe calculatoare cu
spam-uri,
phishing sau DDoS, care fie culeg ilegal date despre
utilizatori, fie provoaca prabusirea serverelor.
Comentarii (0)