News Flash:

Unii romani folosesc smartphone-ul si de 200 de ori pe zi - Ce continut acceseaza (Infografic)

22 Octombrie 2015
524 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (+0.0043)
USD: 3.9793 RON (-0.0072)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cat timp folosesc romanii dispozitivele mobile? Cate aplicatii descarcam? Care sunt beneficiile utilizarii telefoanelor si tabletelor?

Un studiu realizat de EY Romania incearca sa raspunda la aceste intrebari, arata un comunicat remis Ziare.com.

Iata principalele concluzii ale cercetarii de piata:

- 66% dintre respondenti spun ca din momentul trezirii si pana se uita la dispozitivul mobil trec sub 30 minute: Pentru 29% dintre respondenti se pare ca rutina diminetii incepe cu verificarea dispozitivului mobil.

- 52% dintre respondenti spun ca se uita intre 11 si 50 de ori in fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uita intre 51 si peste 200 de ori in fiecare zi: Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile - peste 200 de ori in 24 de ore - se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%).

- 98% dintre respondenti folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email, cate 89% pentru expediere de mesaje si respectiv pentru cautare pe Internet si 86% pentru camera foto, doar 34% le folosesc pentru shopping si numai 22% pentru diseminarea de fisiere.

- 45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc intre 8 si peste 10 aplicatii, 21% folosesc intre 5 si 8 aplicatii si 33% folosesc intre 1 si 5 aplicatii: In functie de varsta respondentilor, cei care folosesc cele mai multe aplicatii au 35-45 ani, urmati de cei de 25-35 ani.

Frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile

Dintre toate dispozitivele mobile in functie de fiecare categorie de varsta, cei de 55+ ani detin in cea mai mare proportie telefoane mobile (15%), cei de 45-55 ani detin phablete (30%), cei de 35-45 ani detin smartwatch-uri (49%) si tablete (40%), respondentii de 25-35 ani detin bratara fitness in timp ce respondentii de 18-25 ani detin in cea mai mare proportie smartphone.

Respondentii de 25-35 ani sunt primii dintre cei care utilizeaza dispozitivul mobil imediat ce se trezesc dimineata (33%), urmati de cei de 35-45 ani (29%) si cei de 18-25 ani (19%). Cel mai putin preocupati de utilizarea dispozitivului mobil dimineata sunt cei de 35-45 ani (40%), cei de 45-55 ani (26%) si cei de 25-35 ani (21%) care utilizeaza dispozitivul mobil si la peste o ora distanta de la momentul trezirii.

Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile - peste 200 de ori in 24 de ore - se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment cu frecventa mare de utilizare fiind cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

Cele doua Romanii: Unii au cate doua mobile si televizoare, altii inca vad alb-negru si n-au nici frigider

Tipurile de continut accesat

Corelatia dintre varsta respondentului si folosirea dispozitivului mobil ne arata ca cele mai mari procente se intalnesc la categoria de varsta 35-45 ani, pentru: apelare - 35%, shopping - 37%, jocuri - 39%, distractie - 37%, cautare/interne - 36%, camera foto - 36%.

In ce priveste numarul de aplicatii folosite, cei care folosesc cele mai multe aplicatii sunt respondentii de 35-45 ani, urmati de cei de 25-35 ani si de cei cu varsta de 45-55 ani.

Respondentii de 35-45 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de jocuri, educatie si calatorii si cel mai putin de muzica si lifestyle. Cei de 25-35 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de lifestyle, health & fitness si entertainment si cel mai putin de business si calatorii. Cei de 45-55 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de finante, business si calatorii si cel mai putin jocuri si health & fitness.

Cei mai importanti consumatori de continut video sunt cei de 35-45 ani, din care 32% spun ca vizioneaza peste 15 continuturi video, urmati de respondentii de 25-35 ani, din care 28% spun ca vizioneaza peste 15 continuturi video pe saptamana. Asa cum era de asteptat, generatia celor de 18-25 ani consuma mai mult continut video decat cea a celor de 55+ ani, care intr-o proportie mare spune ca nu consuma nici un continut video.

Concluzie

Dispozitivele mobile schimba modul in care oamenii comunica, lucreaza si se distreaza. Foarte multe industrii urmeaza sa fie influentate de aceasta tendinta deja clara, arata EY Romania.

"Nu numai aplicatiile mobile si felul in care consumam informatia din online vor evolua, dar si dispozitivele mobile in sine. Multe companii lucreaza la noi wearables, iar inteligenta artificiala este din ce in ce mai putin SF.

Toate acestea aduc oportunitati pe care le putem cunoaste numai intelegand comportamentul de utilizare a dispozitivelor mobile. Chiar si in Romania", a sustinut Constantin Magdalina, Knowledge Management Senior, EY Romania.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

infografic
studiu ey romania jocuri calatorii concluzie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1583 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019502 (s)