Twisted Metal: Placeri vinovate - REVIEW

26 Aprilie 2012
1820 Vizualizari | 0 Comentarii
EUR: 4.6559 RON (+0.0040)
USD: 3.9517 RON (-0.0226)
Te-ai saturat sa salvezi lumea si tot soiul de printese in pericol? E timpul sa iti atarni mantia de erou in cui si sa intri in pielea unor personaje cel putin deranjate, gata sa imparta "putina" suferinta din spatele volanului, in explozivul Twisted Metal.

Twisted Metal, una dintre cele mai longevive serii de jocuri de pe consola celor de la Sony, soseste pe PlayStation 3 intr-un joc plin de explozii si adrenalina, in care aproape nimic nu este tabu. Pe langa componenta de single player solida jocul ofera un multiplayer superb, probabil cel mai bun din serie, in care poti sa intri in lupta cu pana la 16 alti jucatori.

Personajele clasice din Twisted Metal, cum ar fi clovnul Sweet Tooth, Axel sau Preacher revin, insa povestea principala iti permite sa urmaresti destinul a doar trei dintre ele : Sweet Tooth (Marcus Kane), Mr Grimm si Dollface. Acestea participa in cadrul competitiei Twisted Metal, competitie care ii ofera castigatorului sansa de a-si vedea o dorinta indeplinita de Calypso, un demon cu un simt al umorului cel putin bolnav. Din pacate un pact cu un demon este similar cu efectele secundare ale unui antibiotic: efectele secundare sunt variabile.

Fiecare personaj are dedicat un capitol din joc, capitol cu 5 nivele incheiate de un boss fight memorabil. Povestile prind viata printr-o serie de filmulete viscerale, extrem de bine realizate, in care animatiile sunt combinate cu prestatiile unor actori umani. De multe ori vei lupta sa termini fiecare nivel doar pentru a avea acces la urmatorul film, pentru a afla ce ii rezerva destinul fiecarui protagonist.

Twisted Metal: Placeri vinovate (review)

Ca sa iti faci o idee despre cat de duse la biserica sunt personajele, Sweet Tooth este un crimninal in serie care poarta o masca de clovn acoperita de flacari si care viseaza sa isi extermine fiica, iar Dollface un top model care si-a pierdut mintile si care ar merge pana in strafundurile iadului pentru a-si recastiga locul pe un podium de la Milano.

In toata aceasta reteta nerecomandata pentru cei ce tin post intervine si o coloana sonora pe masura cu piese de la Avenged Sevenfold sau Rob Zombie.

Grafica jocului nu este una extraordinara, insa vei intelege in scurt timp ca acest lucru este prea putin important intr-un concept in care actiunea primeaza.

Gameplay

Twisted Metal 2012 foloseste formula clasica, un soi de Carmageddon cu arme, in care pentru a termina un nivel trebuie sa iti distrugi toti inamicii. Distrugerea vine insa in diferite forme, in multiple moduri de joc. Poti sa te confrunti cu inamicii in lupte deathmatch, in arene restranse, cum ar fi o suburbie americana clasica, sa incerci sa distrugi la timp o serie de camioane care genereaza periodic noi inamici sau sa concurezi in curse nebune in care primul sosit detoneaza bombe amplasate in masinile celorlalti concurenti.

Locatiile sunt destul de interesante: un parc de distractii, strazile inzapezite dintr-o metropola, un orasel din desert sau un stadion inchis. Mediul este partial destructibil, iar jucatorii pot duce lupta si in diferite interioare sau pe acoperisurile cladirilor din jur.

Desi ai la dispozitie trei optiuni de dificultate - Normal, Hard si Twisted, vei rezista cu greu sa nu iti propulsezi controlerul prin ecranul televizorului chiar si pe normal, luand in considerare nivelul de frustrare din misiunile finale si din unele lupte cu bosi. Lupte care pot dura cateva zeci de minute.

Problemele apar atunci cand Twisted Metal incearca sa devieze de la formula de baza, introducand curse cu checkpoint-uri sau alte artificii similare. O asemenea cursa aflata spre finalul ultimului act iti va ramane o perioada intiparita in memorie si nu intr-un sens bun.

Totusi exista si multe momente in care dificultatea ridicata contribuie la intensitatea luptelor, ridicandu-ti serios pulsul si reamintindu-ti de vremurile in care jocurile erau mult mai mult decat o simpla plimbare prin parc.

Controlul este precis si tastele sunt asociate destul de logic, insa iti va lua putin timp pana te vei obisnui cu el si vei invata sa folosesti manevrele mai deosebite sau cele doua abilitati speciale ale fiecarui vehicul. Abilitati care fac de multe ori deliciul luptelor. Camionul de inghetata a lui Sweet Tooth se poate transforma intr-un robot capabil sa zboare, sau poate trimite rachete urmaritoare, Reaper poate proiecta drujbe explozive sau poate folosi un aruncator de rachete, in timp ce elicopterul Talon poate folosi un minigun sau un magnet cu care isi agata adversarii.

Pe langa abilitatile speciale fiecare masina mai poate plasa mine, folosi o racheta care opreste pentru scurt timp motorul, o arma de foc cu damage mediocru sau activa poate un scut.

Celelalte arme sunt plasate prin nivel, fiind indicat sa ai mereu un arsenal serios atunci cand te intalnesti cu un inamic. Poti culege tot soiul de rachete, munitie speciala sau bombe care se lipesc de mediu si de caroseriile inamicilor si care pot fi apoi detonate la comanda. Poti sa iti distrugi inamicii si prin coliziunea directa, insa te expui mult la atacuri de la distanta. Pentru cei care folosesc un controler SIXAXIS, o miscare brusca in jos activeaza un boost de turbo.

Multiplayer

Aici incepe cu adevarat distractia. Poti sa joci online (conexiunea la servere pune uneori probleme), split screen sau prin LAN, conectand in retea mai multe console PS3. Odata ce ai reusit sa te conectezi distractiei nu ii trebuie mult pentru a atinge cote maxime. Poti sa joci un Deathmatch clasic in care ideea e sa distrugi pur si simplu inamicii, insa unul dintre cele mai distractive moduri este fara indoiala Nuke. In Nuke scopul este capturarea liderului echipei adverse si lasarea sa intr-un simbol al inamicilor. Alte moduri interesante sunt Haunted sau Last Man Standing, in cel din urma fiecare jucator avand un numar limitat de vieti iar victoria ii revine ultimul supravietuitor de pe harta.

Cei care se asteapta la un sistem de ranking avansat, care iti rasplateste cu tot felul de elemente unice faptele de arme din multiplayer, vor ramane oarecum dezamagiti. Chiar daca jucatorii primesc experienta, pot castiga doar acces la arme, masini si skin-uri pe care le ai deja la dispozitie in modul single player.

Concluzie

Twisted Metal este un joc care promite sa te trezeasca din amorteala, cu un mod single player interesant si sute de ore de distractie in multiplayer.

salvezi lumea printese personaje suferinta twisted metal jocuri sony