News Flash:

Studiu: cat de cunoscute si utilizate sunt noile tehnologii digitale in Romania

20 August 2015
545 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6578 RON (+0.0019)
USD: 3.9575 RON (+0.0058)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Smart TV, stocare in cloud, plati de pe mobil, realitate augmentata, smartwatch sau internet of things - toate acestea sunt tehnologii digitale relativ noi si nu foarte bine cunoscute in randul consumatorilor din Romania. Iata cum stau lucrurile potrivit celui mai recent studiu Omnibus realizat de Gfk Romatnia, reprezentativ la nivelul populatiei din mediul urban, atat printre utilizatorii de Internet, cat si printre non-utilizatori.

Rata dubla de adoptare pentru noile tehnologii digitale in randul tinerilor

Televizoarele cu functie Smart TV stau cel mai bine la notorietate si grad de adoptie. Aproape 20% dintre romanii din mediul urban spun ca au auzit de acest produs si il folosesc deja si peste 35% declara ca au auzit si le-ar placea sa il foloseasca. Prezenta conectivitatii la internet dubleaza atractivitatea televizorului, astfel ca peste 70% dintre adolescentii intre 15 si 17 ani isi doresc un Smart TV.

Serviciile de stocare in cloud sunt folosite de aproape 10% dintre romanii din mediul urban, dar procentul creste la 25% pentru cei cu varste intre 18 si 24 de ani. Procente aproximativ egale intalnim in cazul celor carora le-ar placea sa utilizeze un astfel de serviciu pe viitor, pentru ambele segmente.

Locul al treilea in preferintele romanilor revine platilor realizate de pe mobil, dar, incepand de aici, utilizatorii incep sa scada considerabil. Aproximativ 1 din 20 de romani din mediul urban realizeaza plati “in miscare”, insa de 3 ori mai multi si-ar dori sa o faca. Utilizatorii se dubleaza in randul tinerilor intre 18 si 24 de ani.

Rezistenta cea mai mare in utilizare o intalnim tot in randul platilor de pe mobil (18%), dar si in randul autentificarii biometrice (18%). Putin peste 2 procente au folosit pana in prezent acest tip de autentificare, in vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape doua treimi nici nu au auzit de ea.

“Cand vine vorba despre rezistenta in fata noilor tehnologii, nu prea intalnim diferente intre segmentele de varsta; perceptiile sunt destul de “consistente” si continua sa fie recirculate intre consumatori. Nu exista insa marsarier pentru tehnologiile digitale. Exista “stationare” – pana atingem o masa critica familiara cu noile concepte si ar trebui sa fim atenti sa nu “demaram” prea repede, fiindca este nevoie de un efort constient in educarea si in cresterea awareness-ului. Apoi, din ce observam pana acum, exista viteza intai – gradul de adoptie in randul utilizatorilor de internet si viteza a doua – gradul de adoptie in randul tinerilor. Nu ajungi la viteze supersonice dintr-odata, desi, fiind vorba de internet si digital, cateodata avem impresia ca lucrurile trebuie sa se intample mult mai repede”, declara Andreea Coca, Digital Market Intelligence Consultant GfK Romania.

Dispozitivele Smartwatch, tot mai populare


Dupa televizoarele cu functie Smart TV, ceasurile inteligente se bucura de cea mai mare popularitate in perioada aceasta. In randul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare a dispozitivelor smartwatch este foarte mic, sub 2%. Totusi, 34% dintre cei chestionati isi doresc sa aiba in astfel de gadget in viitorul mai mult sau mai putin indepartat.

Este un gadget a carui adoptare poate fi determinata de trenduri din mai multe industrii: telecomunicatii, sanatate, media, retail si in consecinta  monitorizarea dezvoltarii lui este relevanta pentru fiecare dintre ele.

”Ceasurile inteligente si accesoriile pentru fitness si sport au crescut in importanta in Romania in utlimele luni, drept urmare incepand din aprilie 2015 am inceput monitorizarea vanzarilor lor lunar in panelul nostru de retail. Desigur, piata este inca la inceput si exista potential de dezvoltare pe  toate canalele de vanzare”, spune Ileana Tilvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service.

Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 573 de respondenti din mediul urban, cu varsta de peste 15 ani, in perioada 27 aprilie - 15 mai. Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata si are o marja de eroare de+/-3%.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

smart tv stocare cloud realitate augmentata smartwatch gfk romatnia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1720 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017758 (s)