Starhawk Review: multiplayer si atat - FOTO

9 Iulie 2012
1150 Vizualizari | 0 Comentarii
EUR: 4.6686 RON (0.0000)
USD: 4.0026 RON (0.0000)

Acum vreo cinci-sase ani, cand consolele Xbox 360 si PlayStation 3 erau considerate "de noua generatie", atat Microsoft, cat si Sony incercau sa evidentieze capabilitatile online ale acestor sisteme de gaming. Si, in timp ce utilizatorii de Xbox aveau la dispozitie titluri deja consacrate cum ar fi Halo 3 sau Call of Duty, pe PS3 a iesit la inaintare Warhawk. Desi nu era nimic nemaivazut, combinatia de shooting la persoana a treia cu posibilitatea de a conduce diferite feluri de vehicule au transformat rapid Warhawk intr-una dintre cele mai apreciate experiente multiplayer de pe PlayStation Network.

Iata ca, la cinci ani de la aparitia lui Warhawk, studioul LightBox Interactive aduce si mult asteptata continuare - Starhawk. Spre deosebire insa de predecesorul sau, Starhawk vine cu o serie de modificari fundamentale: in timp ce Warhawk era un shooter dedicat exclusiv multiplayer-ului, Starhawk include si o campanie single player, precum si o importanta componenta strategica.

Starhawk

La prima vedere insa, nu multe s-au schimbat: hartile sunt mari, iar jucatorii pot alege din nou daca vor sa mearga pe calea infanteriei sau se refugiaza in interiorul metalic al numeroaselor vehicule: jeep-uri, bike-uri, tancuri sau eficientele hawk-uri (aeronave de mici dimensiuni, ce se pot transforma in roboti bipezi la sol). Si totusi, dupa doar cateva minute de joc, realizezi cat de diferit este Starhawk de precursorul sau: proaspat implementatul sistem Build & Battle permite construirea de structuri cu diferite functii, exact ca intr-un joc de strategie in timp real.

Prin intermediul unui meniu radial, intr-un stil care aminteste de Brutal Legend, jucatorii pot alege sa construiasca fortificatii, buncare, generatoare de energie, puncte de spawn pentru variatele tipuri de vehicule etc. Pe de-o parte, acest gen de abordare permite o abordare mult mai cerebrala a confruntarilor multiplayer, pe de alta parte poate avea un efect nedorit: jucatorii care doar vor sa se avante in reprize de impuscaturi third person vor fi serios faultati de inclinatia strategica a jocului.

Starhawk

Astfel, ai senzatia ca producatorii lui Starhawk au pierdut din vedere exact principalul obiectiv al jocului: third person shooting-ul efectiv. Acest sentiment este amplificat si de relativa ineficienta a trupelor de infanterie in fata jucatorilor "motorizati": degeaba controlul functioneaza impecabil daca tu, ca pedestras, ai sentimentul ca esti doar o musculita ineficienta in comparatie cu colegii ce folosesc vehicule. Atat acest aspect, cat si latura strategica a jocului indeamna astfel catre organizarea de meciuri doar cu prietenii, cei in care poti avea incredere ca "stiu sa joace", existand riscul ca meciurile publice sa degenereze intr-un haos greu de controlat.

Un alt aspect care stirbeste valoarea unui multiplayer cu potential imens este reprezentat de numarul restrans de moduri de joc din Starhawk. Deathmatch-ul si Team Deathmatch-ul nu-si prea au locul intr-un mediu de joc orientat catre strategie, in timp ce Zones (un soi de Domination in care trebuie controlate puncte importante de pe harta) sau Capture The Flag, desi mult mai bine adaptate stilului de joc propus de Starhawk, nu sunt suficiente, mai ales in contextul unui joc care pune accentul pe multiplayer. Avand in vedere sistemul Build & Battle ma asteptam si la alte moduri de joc, ceva mai originale, si nu doar la aceleasi idei vechi reciclate.

Starhawk

Ce-i drept insa, atunci cand "toate planetele se aliniaza" (intelegerea si stapanirea sistemului Build & Battle, organizarea unui meci alaturi de persoane care cunosc jocul, folosirea unui mod in genul Capture The Flag), cu greu poate fi gasit un joc multiplayer mai bine inchegat decat Starhawk. Conditiile enumerate sunt insa cam multe si nu multi vor avea rabdarea sa le indeplineasca.

Pentru a usura oarecum adaptarea cu multiplayer-ul, LightBox Interactive a hotarat sa introduca si o campanie single player in Starhawk. Mai bine zis un tutorial extins, de multe ori plictisitor, mascat sub forma unei povesti single player. Jucatorii au ocazia sa intre in pielea lui Emmett Graves, un soi de miner/mercenar spatial, al carui principal scop este obtinerea de Rift Energy (resursa din Starhawk) si protejarea colegilor sai de atacurile mutantilor Outcast (fosti mineri, afectati intr-un mod ireversibil de Rift Energy si dependenti de aceasta).

Starhawk

Insa, dupa cum spuneam, nu va asteptati la cine stie ce revelatii narative din partea campaniei single player din Starhawk: misiunile joaca doar rolul de turoriale pentru a familiariza gamerii cu numeroasele arme, vehicule si cladiri din joc, iar intriga si secventele cinematice sunt insipide si plictisitoare. Personal, n-am rezistat mai mult de cateva misiuni, preferand sa ma dau singur cu capul de greutatile multiplayer-ului din Starhawk decat sa suport aceleasi clisee SF pe care le-am mai intalnit in zeci sau chiar sute de filme sau jocuri.

Undeva intre previzibilitatea campaniei single player si relativa complexitate a modurilor multiplayer sta componenta cooperativa din Starhawk. In timp ce nu mai putin de 32 de jucatori se pot infrunta in modurile online, co-op-ul din Starhawk este o afacere mult mai intima, in care doi jucatori trebuie sa-si uneasca fortele pentru a respinge valuri de atacatori. Chiar daca nu avem de-a face cu cine stie ce inovatie, acest mod se dovedeste a fi o aditie binevenita, mai ales in conditiile in care poate fi abordat si splitscreen, pe aceeasi consola.

Starhawk

In ceea ce priveste prezentarea, Starhawk sta neasteptat de bine: mediile de joc sunt vaste, destul de variate si indeajuns de detaliate, realizarea modelelor de personaje si vehicule fiind de asemenea multumitoare. O bila alba merge si catre optimizare, jocul reusind sa mentina un framerate satisfacator chiar si in cele mai intense momente. Partea audio nu iese in evidenta, atat sunetele, cat si vocile personajelor incadrandu-se in limitele acceptabilului.

Dupa cum aminteam, in anumite conditii, Starhawk poate fi o experienta multiplayer mult peste medie. In rest insa, titlul celor de la LightBox Interactive se dovedeste a fi un pachet un pic cam saracacios, cu prea putine moduri de joc adaptate abordarii strategice si cu o campanie single player dezamagitoare.

halo 3 warhawk starhawk brutal legend zones

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1892 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013427 (s)