News Flash:

Sisteme de transport in comun ale viitorului

28 Septembrie 2012
2517 Vizualizari | 0 Comentarii
Trenuri super rapide
Potrivit Gizmag, iata cateva proiecte in acest sens, care, pentru moment, par futuriste.

1.
Trenuri super-rapide

Trenurile maglev sunt trenuri foarte rapide, care ajung la viteze foarte mari, deplasandu-se pe baza de sustentatie magnetica (trenul nu are contact cu sina), dar motivul pentru care nu au ajuns sa fie larg raspandite ar putea fi acela ca necesita costuri foarte mari. Aceasta tehnologie a fost insa studiata cu interes si va fi folosita pe viitor, punandu-se bazele unor noi sisteme de acest tip.

Spre exemplu, The Evacuated Tube Transport (ETT) este un proiect ce presupune circularea unor trenuri maglev printr-o retea de tuneluri speciale, la viteze fantastice comparativ cu trenurile din prezent, de pana la 6.500 de kilometri pe curse internationale, ceea ce ar insemna ca distanta dintre New York si Beijing ar putea fi parcursa in doua ore.

Cei care propun acest proiect sustin ca sistemul ETT ar putea fi de 50 de ori mai eficient decat masinile electrice sau trenurile.

2. Sistemul String

Acest sistem are la baza folosirea unui fel de fire electrice, numai ca in loc sa transporte energie electrica, acestea devin suport pentru niste vehicule speciale.

Cei care propun sistemul String spun ca acesta are mari avantaje atat in ceea ce priveste costul - undeva intre de trei si 10 ori mai ieftin decat un tren clasic, unul de tip maglev sau o autostrada, cat si in ceea ce priveste eficienta - un motor de 80 kW (107 cai putere) ar putea fi suficient pentru ca un vehicul conectat la acele fire sa poata transporta 20 de persoane cu o viteza de pana la 250 de kilometri pe ora.

3. Sistemul duplicat

Daca va putea fi pus in practica, acest sistem va permite ca intr-un anumit punct de pe o sosea sa se poata afla atat un autoturism, cat si un autobuz. Si asta gratie unui ansamblu de transport care va fi pus peste sosele, ca pe picioroange, si pe care vor putea circula autobuzele.

Sub el va ramane suficient loc pentru ca autoturismele sa circule, iar in acest fel soselele deja construite vor fi exploatate la maxim.

4. Shweeb

Acesta este un sistem de transport pe baza de monosina, care foloseste puterea umana pentru a duce oameni dintr-un punct in altul (acestia merg practic ca pe o bicicleta, doar ca intr-o capsula legata la monosina). In prezent, sistemul Shweeb este deja implementat in parcul de distractie Agroventures din Noua Zeelanda, cei care se deplaseaza astfel putand ajunge si la viteze de 45 de kilometri pe ora.

In plus, compania care a pus bazele acestui sistem intentioneaza sa il implementeze si pentru transportul in public, zona aleasa in acest sens urmand a fi anuntata in curand.
Potrivit Gizmag, iata cateva proiecte in acest sens, care, pentru moment, par futuriste.

1. Trenuri super-rapide

Trenurile maglev sunt trenuri foarte rapide, care ajung la viteze foarte mari, deplasandu-se pe baza de sustentatie magnetica (trenul nu are contact cu sina), dar motivul pentru care nu au ajuns sa fie larg raspandite ar putea fi acela ca necesita costuri foarte mari. Aceasta tehnologie a fost insa studiata cu interes si va fi folosita pe viitor, punandu-se bazele unor noi sisteme de acest tip.

Spre exemplu, The Evacuated Tube Transport (ETT) este un proiect ce presupune circularea unor trenuri maglev printr-o retea de tuneluri speciale, la viteze fantastice comparativ cu trenurile din prezent, de pana la 6.500 de kilometri pe curse internationale, ceea ce ar insemna ca distanta dintre New York si Beijing ar putea fi parcursa in doua ore.

Cei care propun acest proiect sustin ca sistemul ETT ar putea fi de 50 de ori mai eficient decat masinile electrice sau trenurile.

5. Proiectul SolarBullet

Daca va fi aplicat, proiectul SolarBullet va putea duce trenuri in Arizona folosind sine echipate cu panouri solare, care ar oferi energia necesara pentru ca trenurile sa functioneze.

Viteza la care acestea ar ajunge ar fi de 354 de kilometri pe ora. Realizarea acestui sistem intampina insa mai multe obstacole, printre care si costul - construirea liniei dintre Tucson si Phoenix ar urma sa coste circa 27 de miliarde de dolari.

6. Sistemul "urmeaza liderul"

Acest sistem isi propune sa foloseasca un vehicul lider, legat fara fire de o serie de alte vehicule, care sa urmeze drumul pe care acesta merge. Pe traseu insa acestea pot parasi sistemul si se pot opri unde au nevoie, avantajele fiind descongestionarea traficului si reducerea consumului de combustibil.

7. Liftul catre spatiu

Conceptul de lift care ar putea ajunge in spatiu a fost teoretizat inca de acum 100 de ani, ideea principala a acestuia constand intr-un cablu legat de o statie de baza, pentru a trimite oameni pe orbita. Iar costul ar fi mai mic decat cel pe care il presupune trimiterea oamenilor in spatiu cu ajutorul rachetelor lansate.

Cablul ar urma sa fie unul dintr-un material usor, nanotuburi de carbon in principiu, si sa fie legat intre o statie de baza, situata la ecuator sau aproape de acesta, si un punct situat la circa 96.560 de kilometri in spatiu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Sistemul_String
gizmag proiecte trenuri super-rapide 4 shweeb
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1887 (s) | 35 queries | Mysql time :0.022076 (s)