News Flash:

Programul cu scanere corporale in aeroporturi se apropie de faza de implementare

18 Martie 2013
957 Vizualizari | 0 Comentarii
Programul "Checkpoint of the Future" (CoF), prin care urmeaza sa se introduca scanere corporale pe aeroporturi, la orizonul lui 2020, se apropie de faza de implementare, prin zece teste noi, dupa efectuarea cu succes a unor teste la Geneva, pe Heathrow, la Londra, si la Amsterdam, relateaza AFP.
  
Zece noi teste urmeaza sa aiba loc anul acesta, in vederea unei implementari definitive in 2014, anunta Asociatia Internationala pentru Transport Aerian (IATA), care reprezinta 240 de companii din intreaga lume ce insumeaza 80% din trafic. Obiectivul CoF este ca pasagerii sa poata urca la bordul avionului fara sa fie nevoiti sa se descalte, sa isi scoata cureaua sau o parte din haine la filtrul de control.
  
"O versiune mai avansata a CoF va aparea in 2017, in vederea unei implementari in 2020. Atunci, pasagerii vor putea sa treaca de posturile de control fara sa isi scoata unele dintre haine sau sa se desparta de calculator", promite IATA.
  
Peste trei miliarde de pasageri vor lua avionul anul acesta acesta, aproape dublu fata de numarul din 2001, iar aproximativ sase miliarde sunt asteptati pana in 2030.
  
Directorul IATA afirma ca "99,9999%" dintre calatori si marfa nu ridica nicio problema. "Va fi necesar, deci, sa utilizam mai bine informatiile disponibile in vederea evaluarii amenintarii potentiale pe care o reprezinta persoanele, obiectele sau unele situatii", a apreciat el.
  
CoF urmeaza sa introduca o evolutie a controlului pasagerilor "catre un proces mai eficient, prin utilizarea noilor tehnologii", afirma Tony Tyler, directorul general al IATA.
  
Utilizarea scanerelor corporale permite niveluri de analiza "mai exacte, menite sa diminueze nivelul amenintarii, ameliorand, totodata, confortul pasagerilor", subliniaza Xavier Gondaud, presedinte al filialei pentru securitate aeroportuara din cadrul grupului suedez Securitas.
  
O problema este aceea ca scanerele, care nu sunt acceptate in unanimitate in cadrul Uniunii Europene (UE), costa intre 100.000 si 150.000 de euro fiecare.
  
Intre timp, aeroporturile depun deja eforturi pentru ameliorarea situatiei pasagerilor.
  
Pe Aeroportul Paris-Charles de Gaulle, a fost introdus controlul printr-un filtru unic, cu scopul scutirii pasagerilor din interiorul Spatului Schengen de controlul la filtru, a subliniat Jacques Le Stanc, adjunctul directorului pentru securitate din cadrul grupului Aeroporturilor din Paris.
  
Unii prestatori de servicii, ca ICTS, releva ca adevarata piedica in facilitarea accesului pasagerilor este, in continuare, "o presiune puternica in vederea reducerii valorilor contractelor pentru prestatii (de servicii) identice".
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cof scanere corporale aeroporturi implementare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1649 (s) | 35 queries | Mysql time :0.025880 (s)