News Flash:

Portal 2

13 Iunie 2011
936 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0009)
USD: 4.1340 RON (-0.0129)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Portal 2
Portal a fost ?i înc? este o adev?rat? vedet? a jocurilor video. Lansat ini?ial ca parte din pachetul The Orange Box, Portal a uimit o lume întreag? cu gameplay-ul revolu?ionar pe care îl oferea, bucurându-se de critici extrem de favorabile. Plasat într-un laborator de cercetare misterios, jocul a propus un mod cu totul diferit de navigare prin camerele sale de testare, f?cându-ne tuturor cuno?tin?? cu portal gun-ul ?i delectându-ne cu un umor negru ?i fin. "Still Alive" a devenit un adev?rat hit muzical, iar GlaDOS - unul din cele mai cunoscute personaje de joc create vreodat?. Au trecut patru ani de atunci, iar Portal 2, mult-a?teptatul sequel, a fost în cele din urm? lansat. Nici nu mai are rost s? vorbesc despre hype-ul enorm creat în jurul jocului. Este suficient s? spun c? orice gamer care se respect? a a?teptat Portal 2 cu sufletul la gur?. Acum, c? a fost lansat, o singur? întrebare are nevoie de r?spuns - a meritat a?teptarea? Proverbialul ?ut în fund A?adar, Portal 2 ne pune din nou în picioarele bionice ale lui Chell, protagonista mut?, proasp?t trezit? într-o camer? s?r?c?cioas? de motel dup? o hibernare îndelungat?. Aici facem cuno?tin?? cu Wheatley, un mic robot sferic extrem de energic (interpretat magistral de Stephen Merchant, cunoscut pentru lucrul la serialele Extras ?i The Ricky Gervais Show) care se ofer? s-o ajute pe Chell s? evadeze dintre ruinele Laboratoarelor Aperture. Legea lui Murphy este valabil? îns? indiferent de contextul spa?io-temporal, a?a c?, în loc s? evadeze, cei doi o readuc din gre?eal? pe GLaDOS la via??. Dup? cum v-a?i a?tepta, antipatia ei pentru Chell tinde c?tre infinit ?i este hot?rât? s?-?i r?zbune moartea prematur?. Cum? Prin teste, desigur! Vei testa azi, vei testa mâine, vei testa pentru tot restul vie?ii! Iat?-ne a?adar într-o postur? familiar?: cu portal gun-ul în mân? ?i obliga?i s? parcurgem camer? dup? camer?, sub supravegherea atent? a maleficei GLaDOS, care nu pierde absolut nici o ocazie de a face comentarii r?ut?cioase despre Chell. Pica pe care GLaDOS i-o poart? protagonistei constituie una din sursele principale de umor ale jocului: remarcile mali?ioase nu ocolesc niciun subiect legat de persoana lui Chell, oricât de sensibil ar fi, iar eu rânjeam cu gura pân? la urechi la fiecare insult? voalat? aruncat? de du?m?noasa inteligen?? artificial?. De?i sunt amuzante, reu?esc în acela?i timp s?-?i induc? un sentiment de team?: oare când o s? înceteze GLaDOS cu insultele "curtenitoare" ?i o s?-?i dezl?n?uie întreaga furie adunat? de-a lungul timpului asupra mea? :( It's... it's been a while Starea avansat? de decrepitudine a Laboratoarelor Aperture este evident? din clipa în care p?r?se?ti în mod violent camera de motel. Camerele de testare, alt?dat? imaculate, sunt acum într-o stare avansat? de degradare, cu pere?i spar?i, faian?? c?zut?, neoane care abia mai pâlpâie, mecanisme nefunc?ionale ?i tot felul de buruieni ?i alte b?l?rii care le-au n?p?dit o dat? cu scurgerea vremii. Dar, pe m?sur? ce GLaDOS î?i reintr? în drepturi ?i preia frâiele laboratoarelor, fiecare camer? ?i fiecare mecanism devine o extensie a ei. Astfel, putem vedea pe viu cum repar? gr?bit? fiecare camer? în care ajungi, ca o gospodin? care prime?te o vizit? nea?teptat? ?i care deretic? rapid prin cas? înainte de a deschide u?a. Întregul complex Aperture st? s? se pr?bu?easc?, în timp ce sutele de bra?e robotice ale lui GLaDOS repar? ?i rearanjeaz? camerele, bucat? cu bucat?. Toate aceste activit??i pe care le observi peste tot în jurul t?u ofer? o dinamic? extraordinar? nivelurilor, care se reconfigureaz? constant, chiar în fa?a ochilor t?i. Design-ul nivelurilor, per ansamblu, este mult mai evoluat ca în Portal. Pe lâng? camerele de testare, vei avea acum ocazia s? vizitezi ?i o mare parte din "culisele" Laboratoarelor Aperture, care sunt mult mai vaste decât am crezut vreodat?. Pe m?sur? ce progresezi în joc, vei avea ocazia s? ocole?ti complet unele camere, mergând "în spatele cortinei", sau s? vizitezi fabrica ?i linia de asamblare a turelelor, unde vei fi nevoit s? rezolvi un puzzle foarte hazliu. Alte por?iuni ale jocului te poart? prin caverne subterane gigantice, care scad senza?ia de claustrofobie generat? de plimbarea prin m?runtaiele înguste ale laboratoarelor. Iar versiunea retro a Aperture Labs, prin care suntem ghida?i de însu?i fondatorul acestora, Cave Johnson (a c?rui voce este interpretat? de actorul J.K. Simmons, celebru pentru rolurile din Oz, Juno sau Spider-Man), aduce cu sine un puternic sentiment de nostalgie pentru un trecut glorios, demult uitat. Toate aceste peisaje arat? mult mai bine de ce este în stare engine-ul jocului, decât camerele sterile din primul Portal. Iluminarea este fantastic? uneori, iar umbrele sunt realizate foarte bine. Nu de pu?ine ori m-am oprit din ce f?ceam doar ca s? casc admirativ gura la spa?iile în care m? aflam. Nu m? în?elege?i gre?it, Portal 2 nu are o grafic? uimitoare, dar engine-ul Source nu-?i arat? prea tare cei 7 ani pe care-i are, iar aten?ia la detalii este incredibil?, lucruri care contureaz? o experien?? vizual? cel pu?in pl?cut?. ?i în ceea ce prive?te partea de sunet, lucrurile stau foarte bine. Am fost foarte impresionat de presta?ia lui Stephen Merchant în rolul lui Wheatley. Inflexiunile sale vocale denot? entuziasmul debordant cu care ?i-a luat în primire rolul, iar replicile sale sunt deopotriv? amuzante ?i inteligente, dovad? c? echipa de scenari?ti de la Valve num?r? câteva genii. Nu exagerez deloc când spun c? fiecare moment petrecut în compania lui Wheatley este o încântare absolut?. J.K. Simmons a fost ?i el o alegere inspirat?, vocea sa potrivindu-se ca o m?nu?? personalit??ii entuziaste ?i joviale a lui Cave Johnson. Despre celelalte sunete, numai de bine: miriada de zgomote mecanice care te înconjoar? din toate direc?iile aduce întregul complex la via??, muzica ambiental? discret? te înso?e?te de-a lungul testelor, iar turelele sunt la fel de simpatice ?i mortale ca întotdeauna. Hippa to the hoppa De?i s-a pus un accent mult mai mare pe poveste ?i pe personaje, majoritatea timpului vi-l ve?i petrece luptându-v? cu puzzle-urile din fiecare camer? de testare. Avem iar??i la îndemân? portal gun-ul, precum ?i o serie de elemente noi. Portal gun-ul, pentru cei câ?iva in?i crescu?i de lupi care nu cunosc principiile sale de func?ionare, poate lansa dou? portaluri (pe anumite suprafe?e), unul albastru ?i unul portocaliu. Intri prin portalul albastru, ie?i prin cel portocaliu, ?i invers, oriunde ar fi plasate acestea. Simplu. Dar portalurile conserv? energia cinetic?, sau, altfel spus, "speedy thing goes in, speedy thing goes out", lucru care este util în numeroase situa?ii. Dac? portal gun-ul func?ioneaz? la fel ca în trecut, noile juc?rii prezente în Portal 2 duc experien?a ?i puzzle-urile la un nou nivel. În primul rând, a ap?rut un nou tip de cub, dotat cu lentile, care poate fi folosit pentru a redirec?iona razele laser. Acest lucru va fi necesar pentru a activa lifturi sau u?i, dar po?i folosi razele laser ?i pentru a distruge turelele care nu te las? s? zburzi în voie prin nivel. Podurile de lumin? sunt suprafe?e plate, pe care po?i c?lca pentru a traversa goluri imense. De asemenea, în func?ie de unghiul în care sunt generate, pot fi folosite, cu pu?in ajutor dat de portaluri, pentru a prinde cuburi din zbor, înainte s? cad? în abis, sau pentru a te proteja de focul turelelor. Platformele de catapultare fac exact ce ai b?nui: în clipa în care p??e?ti pe ele, te arunc? în aer la în?l?imi considerabile, dând o nou? verticalitate nivelurilor ?i demonstrându-?i cât de mari sunt cu adev?rat. Exist? niveluri cu mai multe astfel de platforme împr??tiate peste tot, ce te transform? într-o bil? de pinball uman?, iar "dozatoarele" de cuburi sunt plasate uneori fix deasupra platformelor, care le arunc? la zeci de metri în aer ?i te for?eaz? s? le prinzi ca un juc?tor de baseball. Tunelurile gravita?ionale te "prind" în interiorul lor ?i, asemeni unui tub, te poart? u?urel de-a lungul lor, ajutându-te s? traversezi gropi gigantice. Fiind la rândul lor afectate de portaluri, te po?i juca cu ele într-o sumedenie de feluri: le po?i folosi pentru a transporta cuburi dintr-o parte în alta a camerelor, f?cându-le, cu ajutorul portalurilor, s? traverseze camerele la diferite în?l?imi, sau le po?i folosi pentru a transporta cantit??i nelimitate de gel. Cantit??i nelimitate de... ce? Ah, a?a e, am uitat s? zic de geluri. Acestea vin în trei arome ?i culori diferite: albastru, sau de respingere; portocaliu, sau propulsor; ?i alb, pe care po?i plasa portaluri. Fiecare are propriet??i specifice ?i arii clare de utilizare. Gelul albastru poate fi folosit pentru a vopsi cuburi, care devin apoi extrem de "s?lt?re?e", iar suprafe?ele acoperite cu gel devin "trambuline" cu ajutorul c?rora po?i s?ri peste obstacole sau ajunge în locuri altfel inaccesibile. Gelul portocaliu, o dat? împr??tiat pe o suprafa??, î?i va permite s? te deplasezi extrem de repede pe el, util atunci când ai nevoie de un spor de vitez? pentru a face un salt spectaculos sau pentru a trece rapid printr-o zon? periculoas?. Iar gelul alb, dup? cum am spus, î?i permite s? plasezi un portal pe orice suprafa?? stropit? cu miraculoasa substan??. Gelurile sunt, dup? p?rerea mea, cea mai interesant? adi?ie a jocului, faptul c? pot fi transportate prin tuneluri gravita?ionale sau portaluri f?cându-le extrem de amuzant de folosit.   Exist?, dup? cum vede?i, o mul?ime de elemente noi în Portal 2, iar atunci când se combin? mai multe într-o singur? camer?, rezult? ni?te puzzle-uri destul de complicate, care v? vor pune serios la lucru materia cenu?ie. Dificultatea nu este îns? excesiv? ?i, cel mai important, nivelurile nu sunt frustrante. Mi s-a întâmplat de multe ori s? m? scarpin nedumerit în cap, f?r? s?-mi dau seama ce trebuie s? fac. Din fericire, o idee venit? pe nea?teptate, inspira?ia divin? sau pur ?i simplu o gre?eal? m-au pus întotdeauna pe drumul cel bun. Solu?ia, o dat? descoperit?, devine evident? ?i logic?, a?a c? nu po?i pune e?ecurile pe seama design-ului de nivel, ci numai pe tine însu?i. Jocul î?i ofer? exact atâtea indicii cât s? te ajute s?-?i dai seama ce ?i se cere s? faci, f?r? a-?i oferi nimic pe tav?. Satisfac?ia resim?it? dup? ce rezolvi un nivel dificil este extraordinar? ?i compenseaz? din plin momentele în care te uitai ca mâ?a-n calendar la tot ce se întâmpla în jurul t?u. În plus, puzzle-urile nu devin obositoare, pentru c? sunt alternate în mod natural cu secven?e de explorare. Dem bots Componenta multiplayer din Portal 2 const? dintr-un storyline separat, situat chiar dup? finalul p?r?ii de singleplayer. Tu ?i un alt prieten ve?i intra în opincile tehnologizate ale lui Atlas ?i Peabody, un duo comic de androizi crea?i de GLaDOS în scopul parcurgerii unor camere mai speciale, care necesit? cooperarea. Ce înseamn? doi parteneri? Înseamn? dou? portal guns, adic? patru portaluri, adic? "Sfinte Dumnezeule, cum naiba o s? trecem de nivelul ?sta?!". Camerele de testare din co-op sunt cu adev?rat diavole?ti ?i v? vor pune la încercare aptitudinile de comunicare ?i lucru în echip?. Valve au implementat un sistem de comunicare foarte eficient pentru multiplayer. Astfel, exist? un dispozitiv de marcare (Ping Tool), pentru a v? indica vizual unul altuia unde s? merge?i, pe care buton s? sta?i, unde s? plasa?i portaluri ?i a?a mai departe. Cronometrul v? va ajuta s? v? sincroniza?i unul cu cel?lalt ?i pute?i chiar vedea ac?iunea prin ochii coechipierului, lucru care se va dovedi extrem de util în multe situa?ii. Ve?i avea nevoie mai mult ca sigur de toate aceste dispozitive ajut?toare, deoarece cele cinci zone de testare nu pierd deloc timpul cu tutoriale sau puzzle-uri u?urele, ci v? arunc? direct în mijlocul unor provoc?ri foarte dificile, de care numai cele mai talentate ?i capabile de coordonare perechi vor putea trece. Camerele de testare din Portal 2 sunt ni?te rollercoastere emo?ionale: într-un moment v? ve?i blestema unul pe fiindc? a?i ratat un salt pentru a mia oar?, doar ca în secunda urm?toare s? r?sune chiote de bucurie ?i high-five-uri virtuale, dup? ce a?i trecut cu bine de un nivel. În plus, anima?iile ?i mimica robo?ilor, accidentele neinten?ionate (sau cele provocate cu bun?-?tiin??) precum ?i replicile lui GLaDOS transform? modul co-op într-o experien?? extrem de distractiv? ?i amuzant?. Here are the test results Ast?zi, acum, pot afirma c? primul Portal nu era nimic mai mult decât un prototip: oferea o poveste scurt?, la obiect ?i o mecanic? de gameplay nou?, care necesita creativitate ?i un dram de noroc. Portal 2 este adev?ratul Portal. Un joc în toat? puterea cuvântului, care ne ademene?te cu o campanie de trei ori mai lung? decât a predecesorului, o poveste captivant? sus?inut? de personaje interesante, aduse la via?? de ni?te actori extrem de capabili ?i, mai presus de toate, o evolu?ie a conceptului original, care ofer? provocare, dar nu ?i frustrare. În plus, pe lâng? singleplayer, te po?i bucura ?i de una din cele mai intense ?i distractive experien?e multiplayer realizate vreodat?. Întrebam la începutul articolului dac? a meritat a?teptarea. R?spunsul este un DA din toat? inima. Portal 2 este un succes r?sun?tor, dovad? (a câta, oare?) c? Valve ?tie, într-adev?r, s? creeze un joc fantastic. Jos p?l?ria!  
Portal 2
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

jocuri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

881 viz    0 com
735 viz    0 com
811 viz    0 com
828 viz    0 com
923 viz    0 com
828 viz    0 com
870 viz    0 com
817 viz    0 com

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1219 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012919 (s)