News Flash:

Orange Romania, cel mai reclamat operator la ANCOM. Clientii nu mai vor contracte la distanta

11 Februarie 2014
2666 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6606 RON (0.0000)
USD: 3.7886 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Pe parcursul anului 2013 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit 1.155 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii electronice, iar Orange Romania a primit cele mai multe reclamatii.

Aproape jumatate dintre reclamatii au sesizat aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii. Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii electronice (telefonie fixa, mobila, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul reclamatiilor).

Si in anul 2013 principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice (48% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale).

Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Utilizatorii au reclamat cel mai des derularea contractelor pentru servicii de retransmisie a programelor audiovizuale (68% din totalul reclamatiilor pe acest segment), urmate de telefonie fixa (66%) si servicii de acces la internet fix (60%).

Modalitatea de incheiere a contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax, aplicatie online etc.) este o problema reclamata tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de Autoritate in anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decat cele primite in anul 2012. Cele mai multe astfel de reclamatii referitoare la incheierea contractelor la distanta privesc comunicatiile mobile (telefonie mobila si internet mobil).

De exemplu, mai multe reclamatii ale utilizatorilor au mentionat refuzul unui furnizor de a rezilia fara penalitati de reziliere anticipata contractul de date mobile pentru care si-au exprimat acordul telefonic, in cadrul unei campanii promotionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil. Dat fiind ca nici in cadrul convorbirii telefonice si nici ulterior, in scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, ANCOM a solutionat favorabil cererea reclamantilor si a dispus amendarea furnizorului.

In alte spete, mai multi utilizatori au reclamat netransmiterea in scris de catre furnizorul de servicii de telefonie si internet a detaliilor ofertei contractuale de fidelizare agreate telefonic, iar Autoritatea a obligat in acest caz operatorul sa ii informeze in scris si sa le ofere posibilitatea de a denunta unilateral contractul fara penalitati.

Alti utilizatori s-au plans de faptul ca, in cadrul convorbirii telefonice prin care au incheiat un contract nou de telefonie sau au modificat un contract existent, operatorul nu le-a comunicat anumite informatii obligatorii, cum ar fi, de exemplu, informatii despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 14 zile sau informatii despre data la care se considera incheiat contractul. In aceste situatii, ANCOM a dispus transmiterea in scris a informatiilor catre reclamanti, precum si acordarea dreptului acestora de a rezilia contractul incheiat telefonic.

Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2013 se refera la neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (14%), probleme legate de portarea numerelor (8%), probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor (7%), precum si cazuri in care calitatea serviciilor era sub asteptarile abonatilor (7%).

In ceea ce priveste categoriile de servicii de comunicatii electronice reclamate, cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (15%) si internet mobil (13%).

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2013 arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de S.C. Orange Romania S.A. (17%), S.C. Romtelecom S.A. (16%), S.C. RCS&RDS S.A. (14%), S.C. Vodafone Romania S.A. (12%) si S.C. Cosmote RMT S.A. (12%).

ancom orange romania reclamatii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1296 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018630 (s)