News Flash:

Operatorii telecom globali trebuie sa isi revizuiasca criteriile de masurare a performantei

6 Martie 2013
875 Vizualizari | 0 Comentarii
Performantele operatorilor telecom globali trebuie masurate dupa alte criterii, care sa reflecte modificarile radicale si rapide din acest sector, informatiile oferite de actualii indicatorii fiind insuficiente pentru a oferi o imagine de ansamblu managementului si investitorilor.


"Indicatorii de performanta folositi in mod curent de intreaga industrie, cum ar fi numarul de noi clienti si venitul mediu per utilizator (ARPU), nu mai sunt suficienti sa furnizeze managementului si investitorilor destule informatii ca sa-si poata face o imagine de ansamblu. Prin urmare, operatorii telecom trebuie sa le furnizeze dovezi care sa sustina ca modelul de business functioneaza bine, ca a generat rezultate solide de crestere si ca au un plan de actiune pentru a sustine profitabilitatea", se arata intr-un raport Ernst&Young.

In plus, multe din noile conectari sunt acum generate de consumatorii care folosesc dispozitive multi-SIM, de companii si de comunicarea M2M (machine-to-machine), astfel incat indicatorul referitor la noii clienti devine neclar.

"Aceste noi tipuri de conectivitate difera mult la nivelul veniturilor din utilizare si al profilului de marja fata de baza traditionala de clienti", se mai spune in raport.

Pe partea financiara, operatorii trebuie sa aiba in vedere extinderea raportarii dincolo de indicatorul primar reprezentat de castigurile inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA).

Castigurile din activitatea de baza nu iau in calcul cheltuielile de investitie, ceea ce reprezinta o preocupare majora pentru investitori, atunci cand au in vedere extinderea infrastructurii care sa raspunda noilor scenarii de cerere.

Indicatori precum rentabilitatea capitalului angajat si rentabilitatea capitalului investit devin niste instrumente tot mai importante pentru evaluarea performantei.

In plus, noile servicii oferite de operatori ar beneficia de o evaluare printr-un set mai amplu de indicatori financiari, dincolo de marja EBITDA, care a reprezentat timp de multi ani principalul indicator in raportarea financiara a operatorilor.

"Operatorii au inceput deja sa adopte noile criterii de masurare din industrie. Cresterea utilizarii indicatorului venitului mediu per cont (ARPA) in Statele Unite este un exemplu in acest sens. Cu toate acestea, nevoia de construire a unui consens in privinta noilor indicatori in industrie este cruciala. Intre timp, operatorii trebuie sa se asigure ca sistemele si procesele lor sunt capabile sa inregistreze noii parametri in mod uniform", se mai arata in raport.

Ernst&Young este una dintre cele mai mari firme de servicii de consultanta la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari in anul 2012.

In Romania, Ernst&Young si-a inceput activitatea in anul 1992 si are peste 500 angajati in Romania si Republica Moldova.

Piata locala de comunicatii a inregistrat in anul 2011 valoarea de 3,5 miliarde euro (14,8 miliarde lei, scadere cu 3% in moneda nationala), potrivit datelor raportate ANCOM de furnizori.

Principalii jucatori de profil sunt Orange Romania, Vodafone Romania si Cosmote Romania, alaturi de Romtelecom, RCS&RDS si UPC Romania.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

performanta arpu ernst young m2m ebitda orange vodafone cosmote rcs rds
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 25 queries | Mysql time :0.022599 (s)