News Flash:

Noul Facebook? Pinterest – noul star al retelelor sociale

17 Aprilie 2012
1293 Vizualizari | 0 Comentarii

In luna martie avea 17,8 milioane de utilizatori inregistrati, in crestere cu 52% fata de luna trecuta - fiind astfel site-ul web cu cea mai mare rata de crestere a bazei de "clienti" din lume.

In februarie, acest site a trimis catre paginile web mai mult trafic decat au facut-o Twitter, Google+, LinkedIn si YouTube la un loc. O companie care ar vrea sa-si cheltuie bugetul de marketing pe acest site nu ar putea pentru ca fondatorii inca se gandesc la moda­lita­tea prin care ar putea face venituri. Dar au atras deja o finantare de 27 de mi­lioane de dolari de la fondul de investitii Andreessen Horowitz, care a evaluat compania la 200 de milioane de dolari.

Despre cine este vorba? Pinterest - noul star al retelelor sociale, respectiv un site care le permite utilizatorilor sa colectioneze, partajeze si comenteze fotografii (despre caini, pisici, retete, modele de aranjare a unei bucatarii sau aproape orice altceva) pe un panou digital.

"Cand deschizi Pinterest ar trebui se te simti ca si cum cineva a facut cu mana lui o carte pentru tine. Fiecare imagine de pe site ar trebui sa te faca sa simti ca a fost aleasa pentru tine de ci­ne­va la care tii", spune Ben Silber­mann, unul dintre fondatori si direc­to­rul exe­cutiv al Pinterest, intr-un interviu pen­tru revista Fortune.

Fiul unor doctori care a absolvit stiin­tele politice la Yale in 2003, Silber­mann a lucrat intai pentru o firma de consultanta din Washington, dar apoi - dupa ce a inceput sa citeasca bloguri despre tehnologie (precum Tech­crunch) - a hotarat ca internetul este cel care defineste generatia sa si a hotarat sa faca parte din acest fenomen mutandu-se in Sillicon Valley impreuna cu prietena sa, actuala sotie. Acolo, el s-a angajat la Google, iar partenera lui la Facebook.

Atmosfera de la Google, dar si din celebra Sillicon Valley l-a inspirat pe Silbermann sa ia decizia de a-si lansa propria companie.

"Este un loc cu adevarat ciudat. Aici toata lumea iubeste tehnologia la fel de mult cum oamenii langa care am crescut eu iubeau sportul", povesteste Silbermann. De asemenea, Google este o companie care isi incurajeaza angajatii sa viseze la proiecte mari, importante, care sa schimbe ceva - dar in care e greu sa fii credibil daca nu ai in spate studii tehnice.

Astfel ca in 2008, anul in care economia s-a prabusit, Ben Silbermann a plecat de la Google si a inceput sa caute idei pentru un start-up impreuna cu un coleg de facultate - Paul Sciarra. Au ajuns astfel sa apeleze la Evan Sharp, un prieten care era designer si care i-a ajutat sa creeze un site pe care utilizatorii sa fie capabili sa creeze colectii. Numele site-ului l-a gasit sotia lui Silbermann.

Nimeni nu a vrut la inceput sa investeasca intr-un start-up "tech" care avea trei fondatori fara studii in tehnologie, astfel ca site-ul a crescut greu si a nu a ajuns usor in situatia de a primi finantare. Timp de luni de zile, Pinterest nu a avut decat cateva sute de utilizatori. Dar incet-incet site-ul a inceput sa devina cunoscut si tot mai utilizat.

Un cuplu din Utah care isi construia o noua casa, Pinterest a devenit locul in care si-au strans toate ideile de design stranse de-a lungul timpului. O familie a pus pe site propuneri de lectii pentru un proiect de home-schooling. "Oamenii au inceput sa foloseasca Pinterest pentru proiecte importante in viata lor reala", spune Silbermann.

In mod esential, Pinterest exceleaza la ceva ce este foarte greu de facut pe internet - sa ajuti oamenii sa descopere lucruri noi. Daca poti spune ce cauti, atunci Amazon sau Google sunt niste instrumente destul de bune pentru a gasi ceea ce cauti. Dar daca nu stii ce sa cauti? Retelele de socializare au ajutat companiile sa influenteze utilizatorii, sar sunt imperfecte. Oameniii folosesc Facebook si Twitter pentru a vorbi dar nu neaparat despre lucruri pe care vor sa le cumpere. Prin contrast utilizatorii Pinterest sunt mai adesea cu gandul la a cumpara ceva atunci cand intra pe site, astfel ca in timp acest site are potentialul de genera mai rapid vanzari decat altele, scrie Fortune.

Katia Beauchamp, CEO al magazinului online Birchbox, a observat deja acest lucru: Pinterest nu aduce la fel de mult trafic precum Facebook, insa utilizatorii acestui site au facut mai multe achizitii. Pinterest ar putea deveni, spre exemplu, un site care sa ajute potentialii antreprenori sa faca bani din hobby-urile lor. Cum va obtine Pinterest venituri si cum vor putea companiile sa se promoveze prin intermediul acestei retele sociale? Pinterest a incercat deja diferite modele, dar Ben Silbermann spune ca momentan nu e pregatit sa poarte aceasta discutie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

site web clienti trafic twitter linkedin youtube marketing pinterest
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1452 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017387 (s)