News Flash:

Motivele pentru care Apple a refuzat utilizarea platformei Flash si duce "razboiul" cu Adobe

23 Aprilie 2012
971 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7401 RON (+0.0018)
USD: 4.1850 RON (-0.0166)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Apple, cea mai valoroasa companie din lume, cotata cu cele mai multe sanse sa fie prima din istorie care sa atinga o valoare de piata de 1.000 de miliarde de dolari, este recunoscuta si apreciata de multi nu doar pentru produsele inovatoare, ci si pentru ca a incercat sa diferentieze cat mai mult, ca imagine dar si ca tehnologie de firmele concurente.

Analistii IT dar si de pe piata de capital nu pot cadea de acord daca faptul ca Apple a preferat sa nu foloseasca, de exemplu, tehnologia Flash, i-a adus vanzari mai mari sau mai mici decat ar fi putut obtine daca ar fi folosit, la randul sau, tehnologiile populare folosi de concurenta.

Poate cele mai mari "lipsuri" fata de concurenta sunt absentele din dotarea iPod-urilor, iPad-urilor, iPhone-urilor si celorlalte dispozitive Apple a tehnologiei Flash, folosita la scara larga de catre alte companii care activeaza in acelasi sector al industriei, dar si lipsa porturilor de tip USB, inlocuite cu un port special pentru un cablu de date cu 30 de pini.

Dimensiunile cablului de date vor fi, cel mai probabil, micsorate pentru viitorul model iPhone pentru a permite cresterea spatiului din interiorul smartphone-ului. O astfel de modificare ar face posibila adaugarea mai multor componente in interiorul telefoanelor.

Noua tableta iPad, vanduta de saptamana aceasta in alte 12 state

In ciuda acestor "lipsuri", Apple a vandut pana la finalul lunii martie a acestui an trei milioane de unitati de noul iPad, ele urmand sa fie comercializate, in curand, in 12 noi state, printre care se numara si Cipru, Coreea de Sud, Brunei, Croatia, Republica Dominicana, El Salvador, Guatemala si Venezuela, conform Mashable.

Incepand cu 27 aprilie cea mai noua versiune a tabletei Apple va fi disponibila si in Columbia, Estonia, India, Israel, Letonia, Lituania, Muntenegru, Africa de Sud si Thailanda, pretul sau variind intre 499 si 829 de dolari in functie de modelul ales.

Milioane de dispozitive Apple vandute la nivel mondial

De la sfarsitul anului trecut si pana in prezent, numarul total de unitati iPad vandute de catre cei de la Apple a ajuns la 55,28 de milioane. In primul trimestru fiscal al anului 2012, veniturile companiei au ajuns la 46,33 de miliarde de dolari, iar profitul sau net trimestrial, la 13,06 miliarde de dolari, aproape dublu fata de trimestrul similar al anului precedent.

In aceeasi perioada, gigantul american in industria IT a vandut 37,03 milioane de smartphone-uri iPhone si 15,4 milioane de dispozivite media portabile iPod.

Razboiul dintre Steve Jobs si Adobe

In urma cu doi ani, in luna aprilie, regretatul co-fondator al Apple, Steve Jobs, a facut publice motivele pentru care dispozitivele Apple nu folosesc tehnologia Flash, dezvoltata de catre cei de la Adobe, companie cu care avusese, in trecut, relatii stranse, Apple fiind primul mare client al acesteia, prin utilizarea limbajului Postscript pentru imprimantele Laserwriter.

Investitiile Apple in compania multinationala de dezvoltare de software, care avea anul trecut un venit de 4,21 de miliarde de dolari, au fost si ele semnificative, gigantul american din industria IT detinand, la un moment dat, circa 20% din actiunile Adobe.

"De la era de aur, companiile s-au indepartat. Apple a trecut printr-o experienta foarte apropiata de moarte si Adobe a fost atrasa pe piata corporatista cu produsele lor Acrobat", explica Steve Jobs in 2010.

Sase motive pentru care Jobs era impotriva tehnologiei Flash

Tot in urma cu doi ani, co-fondatorul Apple explica si ca declaratiile celor de la Adobe cu privire la motivele pentru care gigantul in industria IT nu foloseste platforma multimedia Flash, utilizata pentru adaugarea de continut video, interactivitate si animatii pe site-urile web, sunt incorecte.

Astfel, motivul principal pentru care Jobs nu accepta platforma Flash era legat de probleme de ordin tehnic si nu de protejarea magazinelor App Store, asa cum sustineau cei de la Adobe.

Co-fondatorul Apple, explica, de asemenea, ca in ciuda faptului ca produsele Adobe Flash sunt disponibile la scara larga, ele sunt controlate de catre compania americana, incepand de la evolutiile realizate pentru dezvoltarea lor si pana la alegerea pretului lor de vanzare, fapt care face din Flash "un sistem inchis".

"In loc sa foloseasca Flash, Apple a adoptat HTML5, CSS si JavaScript, toate avand standarde deschise", declara Jobs.

Motivul pentru care Apple a adoptat sistemul HTML5 a fost si acela ca el le permite dezvoltatorilor web sa creeze grafica, tipografie si animatii fara sa necesite plug-inuri suplimentare, asa cum se intampla in cazul platformei multimedia Flash.

Solutia Apple pentru redarea jocurilor si a inregistrarilor video

In timp ce reprezentantii Adobe anuntau ca 75% dintre inregistrarile video de pe internet, 98% dintre companii, 85% dintre cele mai vizitate site-uri si 70% dintre jocurile de pe internet se bazeaza pe tehnologia Flash si Flash Player, cei de la Apple sustineau ca in ciuda faptului ca acest lucru este real, cele mai multe inregistrari video erau disponibile si in formatul H.264, un format standard de compresie video care este, in momentul de fata, unul dintre cele mai folosite pentru distribuirea inregistrarilor video de inalta calitate si care este disponibil pentru clientii gigantului american.

Pe de alta parte, cei de la YouTube, cea mai mare platforma video din lume, estimau in urma cu doi ani ca 40% din continutul lor putea fi vizualizat si prin intermediul dispozitivelor Apple si ofera, in prezent, o perioada de acces gratuit la continut video in limbajul HTML5.

Cei de la Adobe au mai pus in discutie si faptul ca persoanele care aleg sa utilizeze produsele realizate de catre Apple nu au acces la jocurile ce folosesc pentru redare tehnologia Flash.

"Din fericire, exista peste 50.000 de jocuri si de alte elemente de divertisment disponibile in App Store si multe dintre ele sunt gratuite. Mai multe jocuri si elemente de divertisment sunt disponibile pentru iPhone, iPod si iPad decat pentru oricare alta platforma din lume", sustinea Jobs.

Securitatea si performanta scazuta a Flash, alt motiv pentru care Apple nu il foloseste

Co-fondatorul Apple explica, de asemenea, ca Flash batuse recordul, cu un an inainte, in 2009, in ceea ce priveste cel mai prost sistem de securitate si ca el provoca cele mai multe probleme in cazul produselor Mac.

"Nu vrem sa reducem rezistenta si securitatea iPhone-urilor, iPod-urilor si iPad-urilor prin adaugarea programului Flash", spunea Jobs.

Flash duce la un consum excesiv al bateriei

Un alt motiv care i-a impiedicat pe cei de la Apple sa utilizeze Flash a fost si acela ca, dupa estimarile lor, prin utilizarea lui consumul bateriei ar fi fost unul mult prea mare. Alternativa lor a fost aceea de a folosi in schimb formatul H.264 al HTML5.

"Diferenta este socanta: pe un iPhone, de exemplu, pot fi vizualite inregistrari H.264 timp de 10 ore, in timp ce inregistrarile video decodate de software pot fi vizualizate timp de cel mult cinci ore inainte ca bateria sa se termine complet", explica atunci co-fondatorul Apple.

Un alt avantaj al utilizarii unui astfel de format, conform celor de la Apple, era si acela ca motoarele de cautare Safari si Google Chrome il puteau folosi fara ca utilizatorii sa fie nevoiti sa descarce plug-inuri suplimentare.

Ecranul tactil, un alt motiv pentru care cei de la Apple nu apeleaza la Adobe

Conform celor de la Apple, ecranul tactil folosit in cazul produselor dezvoltate de ei nu au nevoie de tehnologia Flash pentru ca ea este destinata pentru calculatoarele care folosesc pentru navigare un mouse.

Ei sustineau, astfel, ca cele mai multe dintre site-urile web care folosesc un astfel de program vor trebui rescrise pentru a putea fi accesate si cu ajutorul dispozitivelor cu ecran tactil.

"Chiar daca iPhone-urile, iPod-urile si iPad-urile ar folosi Flash, acest lucru nu ar rezolva problema ca cele mai multe dintre site-urile ce utilizeazta Flash trebuie rescrise pentru a suporta aparatele bazate pe un ecran tactil", adauga Jobs in urma cu doi ani.

Jobs: Un intermediar intre platforma si dezvoltator este de neacceptat

Jobs motiva, de asemenea, neadoptarea produselor Flash prin faptul ca un intermediar intre platforma si dezvoltator poate incetini progresul platformei prin simplul fapt ca imbunatatirile aduse in cazul unor elemente nu sunt adoptate de catre intermediar sau sunt adoptate mai greu.

"Stim din experienta proprie ca a permite unei a treia parti de software sa intervina intre platforma si dezvoltator duce, in cele din urma, la aplicatii slabe si la intarzieri ale imbunatatirii si ale progresului platformei", spunea Jobs.

"Poate ca Adobe ar trebui sa se concentreze mai mult pe crearea de instrumente HTML5 excelente pentru viitor si mai putin pe criticarea Apple pentru ca a lasat trecutul in urma", concluziona co-fondatorul gigantului american intr-un "manifest" publicat pe site-ul oficial al companiei.

"Noi iubim Apple" - campania Adobe impotriva Apple

La scurt timp dupa ce co-fondatorul Apple a enumerat cateva dintre motivele pentru care nu foloseste tehnologia Flash pentru produsele sale, si a cerut, indirect, celor de la Adobe sa nu mai critice deciziile companiei sale, reprezentantii companiei de software au lansat o campanie publicitara impotriva Apple si au facut publica o scrisoare deschisa din partea fondatorilor in care se atacau spusele lui Jobs.

Campania lor era formata dintr-o serie de mesaje ce ironizau spusele lui Jobs, cum ar fi "Noi iubim Apple" sau "Ceea ce nu iubim este orice persoana care vorbeste despre libertatea ta de a alege ceea ce cream noi, cum creezi tu ceva si experienta ta pe web".

Mesajele au aparut in editia din 13 mai 2010 a unor importante ziare americane, printre care s-a numarat si Washington Post, unde ele au ocupat o intreaga pagina.

"Credem ca utilizatorii ar trebui sa aiba libertatea de a accesa continutul si aplicatiile favorite, fara sa se tina cont de ce calculator detin, fara sa se tina cont de ce motor de cautare prefera sau fara sa se tina cont de aparatele care li se potrivesc cel mai bine. Nici o companie - oricat de mare sau de creativa ar fi ea - nu ar trebui sa iti dicteze ceea ce tu poti crea, cum creezi tu ceva sau ce experinte poti avea pe internet", scriau Chuck Geschke si John Warnock, cei doi fondatori ai Adobe, in scrisoarea lor deschisa.

Ei adaugau ca sunt de parere ca cele mai bune produse vor castiga in cele din urma si ca cel mai eficient mod de a concura este acela de a crea cea mai buna tehnologie si de a inova mai rapid decat ceilalti competitori.

"Credem ca Apple, apeland la abordarea opusa, a facut un pas care ar putea sa ii submineze urmatorul capitol al internetului - capitol in care dispozitivele mobile depasesc ca numar calculatoarele, orice persoana poate publica si continutul poate fi accesat oriunde si la orice moment", adaugau ei.

Fondatorii Adobe concluzionau ca nimeni nu poate controla internetul, "in special o singura companie", conform Engadget.

Adobe pierde lupta impotriva Apple

La inceputul lunii noiembrie a anului trecut, cei de la Adobe au fost nevoiti sa adopte tehnologia HTML5, pierzand "razboiul" cu cei de la Apple. Astfel, dezvoltatorii web care foloseau instrumentele puse la dispozitie de platforma multimedia Flash pentru a produce continut pe paginile lor web deveneau mult mai receptivi catre tehnologia, mai moderna, HTML5.

Concesia pe care au facut-o cei de la Adobe catre Apple si Steve Jobs, care a numit platforma Flash ca fiind una ineficienta in ceea in ce priveste consumul de energie, a venit in urma avertismentului specialistului in design software cu privire la cresterea redusa a veniturilor companiei in 2012.

Astfel, pe data de 9 noiembrie, cei de la Adobe au anuntat public ca HTML5 a devenit standardul preferat pentru crearea de continut pentru motoarele de cautare folosite de catre telefoanele mobile, iar David Wadhwani, seful diviziei de afaceri media digitale a companiei a declarat ca aceasta "se afla intr-o stransa colaborare" cu Apple, Google, Microsoft si alte companii pentru dezvoltarea noilor produse, conform Reuters.

"Nu este nimic complicat in acest lucru", a declarat el la finalul anului trecut. "Este destul de multa inovatie aici pentru a ajunge urmatorului deceniu", a mai adaugat Wadhwani.

El a mai explicat si faptul ca Adobe va continua sa investeasca in tehnologia Flash folosita pentru aplicatiile mobile ce utilizeaza platforma Adobe AIR.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

apple companie inovatoare flash ipod ipad iphone steve jobs adobe html5
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1696 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018387 (s)