News Flash:

Mists of Pandaria, Preview: WoW va reinvia sau va cadea in uitare?

20 Martie 2012
1307 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7581 RON (-0.0003)
USD: 4.2268 RON (-0.0038)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Din 2004 pana astazi, World of Warcraft a ramas cel mai stabil si cel mai puternic MMO de pe piata. Pana la WoW, genul MMO era aproape invizibil, desi erau zeci, chiar sute de titluri valabile. Astazi, opt ani mai tarziu, ne uitam la jocul care a revolutionat modul in care privim jocurile online, iar noul expansion pregatit undeva anul acesta (desi nu a fost inca anuntat cand) este exact scuza de care avem nevoie sa privim schimbarile prin care a trecut gigantul dar si cum face fata noilor veniti (Star Wars: The Old Republic) sau viitoarele titluri care ii ameninta dominanta pe piata (Guild Wars 2).

Blizzard totdeauna au riscat cand au lansat un nou expansion. Un MMO este un joc care nu se bazeaza doar pe cifra de vanzari ci mai degraba pe numarul de subscriberi, pe plata lunara. De fiecare data cand au adaugat content nou sau au schimbat elemente din joc, au trebuit sa se asigure ca fanii vor ramane activi, infocati, dependenti pentru ca jocul sa se poata mentine. Aceasta misiune a fost una costisitoare si dificila, iar cu fiecare nou expansion multi jucatori au renuntat, iar multi altii s-au intors inapoi sau au incercat jocul pentru prima oara; numarul de subscriberi, a fost totdeauna constant. Doar cu lansarea Cataclysmului, Blizzard a inceput sa piarda un numar solid de jucatori, fara sa castige noi subscriberi ca cifra de afaceri sa ramana stabil. O parte din vina poate fi atribuita expansionului care nu a fost pe placul multora, dar mai trebuie sa ne uitam si la competitie care a servit ca plasa de securitate pentru jucatorii care cautau ceva diferit. SWTOR a castigat cateva milioane de subscriberi pentru ca era foarte similar cu World of Warcraft dar in acelasi timp destul de diferit incat veteranii MMO-urilor sa fie destul de curiosi sa exploreze si sa piarda zeci, sute de ore in joc.

WoW - Mists of Pandaria

In acest climat Blizzard lanseaza ceea ce este probabil cel mai controversat expansion de pana acum, Mists of Pandaria. Desi nu putem fi siguri de viitorul lui (multi zic ca Mists of Pandaria va fi decesul pe care WoW il astepta de cativa ani, in timp ce altii il vad ca sansa de recuperare a unui joc in suferinta) este clar ca Blizzard au pariat foarte mult pe aceasta aditie. Daca discutam cu jucatorii profesionisti (liderii arenelor si cei care fac World Firsts/Continent Firsts/Server Firsts) vedem ca majoritatea sunt de acord pe aceleasi teme, World of Warcraft trebuie sa incerce ceva nou, trebuie sa se intoarca inapoi la radacini sau sa o ia de la zero daca vrea sa supravietuiasca intr-o lume in care competitia invata cum sa il copieze dar in acelasi timp sa isi stabileasca identitate proprie. Formula veche, (ai un inamic mare si rau, asa ca avanseaza progresiv pana cand esti pregatit pentru lupta finala) a mers destul de bine pentru multi ani, dar Cataclysm a confirmat faptul ca nu va mai merge mult timp. Probabil asta este cea mai mare problema cu Mists of Pandaria, ce anume trebuie sa faca. Blizzard stie foarte bine ca nu pot arunca continut nou, fara structura, poveste, un concept bine definit in spate. Efortul este dublat fiindca totul trebuie sa fie familiar; fanii doresc noutati pe care totusi sa le poata recunoaste. Un lucru prea diferit ar putea aliena multi subscriberi care au fost loiali si fideli Blizzard-ului inca din 2004.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mmo wow expansion cataclysmului blizzard swtor world firsts
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1729 (s) | 35 queries | Mysql time :0.021753 (s)