Ghost Recon: Future Soldier Review: fantoma gloriei de odinioara

18 Iulie 2012
1741 Vizualizari | 0 Comentarii
gr fs

Dupa numeroase amanari si controverse legate de existenta unei versiuni pentru PC, iata ca Ghost Recon: Future Soldier a fost in sfarsit lansat. Creatia a trei studiouri Ubisoft (Paris, Red Storm si Bucuresti), Future Soldier incearca sa mascheze, sub pretextul introducerii echipamentului modern de razboi, o incercare disperata de a deveni competitiv cu restul shooterelor militare actuale.

Ca mai orice joc ce poarta numele lui Tom Clancy pe coperta, si Ghost Recon: Future Soldier nu se remarca deloc in privinta povestii. Se merge pe aceleasi stereotipuri de cand lumea: camarazi ucisi, batalie launtrica intre arzatoarea dorinta de razbunare si necesitatea de a respecta ordinele, africani rai, rusi si mai rai, personaje insipide, inodore si incolore... Ghost Recon: Future Soldier reuseste contraperformanta ca, pe plan narativ, sa fie mai plictisitor si privizibil chiar si decat subseria Call of Duty: Modern Warfare.

Ghost Recon Future Soldier

S-ar putea crede ca punctele pierdute in ceea ce priveste povestea ar putea fi recuperate acolo unde conteaza, la posibilitatile de joc oferite si gameplay-ul propriu-zis. In primul rand, campania principala este destul de lunga, comparativ cu alte shootere similare (nu cred ca exagerez cand afirm ca avem de-a face cu o durata dubla de joc fata de titluri precum Battlefield 3) si ceva mai variata. Si totusi, chiar daca avem de-a face cu tranzitii subite, de la soarele dogoritor al Nigeriei si pana la zapezile insuportabile ale Siberiei, gameplay-ul ramane in mare parte acelasi.

Spre deosebire de titlurile mai vechi pentru PC ale seriei, Ghost Recon: Future Soldier imbratiseaza acum perspectiva third-person, alaturi de nelipsitul sistem de cover intalnit in mai toate shooterele moderne. Din pacate, a fost "modernizata" si abordarea, posibilitatile tactice oferite de vechile jocuri Advanced Warfighter fiind in mare parte eliminate. Nivelurile, fara exceptie, in ciuda unor evidente iluzii optice, sunt realizate dupa modelul culoarului liniar, de pe traiectoria caruia nu te poti abate sub nicio forma.

Ghost Recon Future Soldier

Mai mult, echipamentele moderne de razboi pe care le ai la dispozitie (grenade-senzor, drona de recunoastere, Warhound - un soi de robot de lupta echipat cu arme grele si foarte rezistent) usureaza si mai mult sarcinile de a explora mediul inconjurator si de a elimina fara probleme inamicii. In plus, in majoritatea covarsitoare a timpului ai langa tine inca trei coechipieri, carora le poti indica ce tinte vrei sa doboare fara implicarea ta directa.

Unele niveluri necesita o abordare stealth, declansarea alarmei fiind echivalenta cu reincarcarea celui mai recent checkpoint. Aici iese in evidenta AI-ul nu neaparat slab, insa foarte nerealist (probabil adaptat pentru mediile de joc restrictive) de care jocul da dovada. Practic, chiar si in mod stealth, fiecare grup de soldati inamici poate fi eliminat intr-o anumita ordine specifica: unii adversari nu observa ce se intampla la doar 2 metri in spatele lor, uciderea acestora fiind doar o rutina ce implica marcarea corecta si eliminarea a cate trei victime pe rand.

Ghost Recon Future Soldier

Tocmai din acest motiv cea mai reusita misiune a jocului mi s-a parut o anumita infiltrare intr-o inchisoare ruseasca, unde nu ii mai ai langa tine pe cei trei camarazi de arme. Lucrurile devin in sfarsit ceva mai tensionate, planificarea atenta a miscarilor amintind oarecum de complexitatea Ghost Recon-urilor de altadata.

Apropo de stealth, poate va amintiti cat accent a pus Ubisoft pe camuflajul activ purtat de trupele Ghosts in Future Soldier. Din pacate, aceasta mecanica de joc este folosita intr-un mod de-a dreptul banal (este nevoie doar sa te lasi pe vine pentru a activa automat acest tip de camuflaj), neexistand niciun fel de element legat de o eventuala gestionare corecta a acesteia. Pur si simplu in 80% din joc esti invizibil pentru ca nu ai alta alternativa si nici nu te incomodeaza cu ceva.

Ghost Recon Future Soldier

Tot la capitolul semi-ratari ar putea fi inclus si mult trambitatul sistem de personalizare a armelor denumit Gunsmith. Teoretic, prin intermediul acestuia, poti modifica in detaliu fiecare accesoriu echipat pe propria arma, poti modifica tipurile de munitie folosite etc. La ce folos insa cand jocul iti ofera mura-n gura exact configuratia de arme optime pentru urmatoarea misiune? Sa zicem ca ar putea fi mai util in multiplayer...

Din pacate, multiplayer-ul din Ghost Recon: Future Soldier este ca o sabie cu doua taisuri. Pe de-o parte, avem parte de unele idei bine implementate (clasele scout, rifleman si engineer, fiecare cu arsenalul si gadget-urile proprii, moduri de joc si harti numeroase, multiplayer cooperativ in modurile Guerilla sau campanie); pe de alta parte ne lovim de inftrastructura online deficitara a celor de la Ubisoft. Pe PC fie nu gasesti jucatori pentru anumite moduri de joc, fie te lovesti de tot felul de probleme de sincronizare si deconectari.

Ghost Recon Future Soldier

Acestea sunt doar varful aisbergului in ceea ce priveste problemele versiunii de PC a lui Ghost Recon: Future Soldier. In perioada testarii, m-am simtit ca un veritabil beta tester caruia i-a fost data pe mana o versiune neterminata a jocului: update dupa update, prietenii din sistemul Uplay nu erau recunoscuti de joc (si viceversa), framerate-uri mizerabile pe sisteme de top, crash-uri dupa schimbarea setarilor video etc.

Dintre toate acestea, de departe cea mai deranjanta problema a fost cea a cea a performantei: in anumite situatii, Ghost Recon: Future Soldier ruleaza de-a dreptul oribil pe computere performante. Spre exemplu, pe sistemul nostru de test (procesor Intel Core i7 Sandy Bridge, 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 560M), ultimul nivel al campaniei cu greu a putut fi jucat, chiar si atunci cand s-a apelat la cele mai scazute setari de calitate, intr-o banala rezolutie de 1280x720.

Ghost Recon Future Soldier

Performanta indoielnica nu este justificata de cine stie ce aspect grafic iesit din comun. In unele momente, Ghost Recon: Future Soldier arata cu adevarat bine (lucru evidentiat si de framerate-ul caracteristic unui slideshow); in altele insa, parca aveam de-a face cu un titlu de acum cativa ani buni (performanta, din pacate, nu se imbunateste semnificativ). Senzatia de invechit este accentuata si de filmele prerenderizate dintre misiuni, care reusesc contraperformanta de a fi (mult) mai urate decat gameplay-ul propriu-zis.

Asadar, daca sunteti in cautarea unui shooter militar nou si Ghost Recon: Future Soldier va face cu ochiul, mai bine v-ati orienta catre versiunile de consola ale jocului, editia de PC fiind lansata intr-o forma ce lasa mult de dorit. Totusi, chiar si trecand cu vederea aceste probleme, recomandarea noastra este sa ocoliti monotonia din Ghost Recon: Future Soldier; pe piata exista shootere mai interesante, mai aratoase si, nu in ultimul rand, mult mai bine optimizate.

ubisoft bucuresti tom clancy abordare stealth

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1405 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017518 (s)