Diablo 3 Reaper of Souls Review: nimeni nu poate opri moartea

7 Aprilie 2014
1593 Vizualizari | 0 Comentarii
EUR: 4.7607 RON (-0.0012)
USD: 4.2327 RON (+0.0005)
Reaper of Souls
Pe vremuri, expansion pack-urile erau un lucru obisnuit, fiecare joc ce inregistra un oarecare succes fiind secondat de cel putin un astfel de add-on. Industria a luat insa o alta directie, locul expansion-urilor clasice fiind luat de pachetele DLC, banale deja in ziua de azi. Nu si pentru Blizzard Entertainment: autorii seriilor Diablo, Warcraft si StarCraft sunt printre putinii care inca promoveaza si folosesc modelul invechit al expansion pack-ului.

Astfel, la prima vedere, Diablo III: Reaper of Souls pare un pas logic, mai ales ca vine sa imbogateasca un joc care s-a vandut deja in peste 20 de milioane de exemplare. Si totusi, Reaper of Souls are o sarcina mult mai dificila decat ar putea sa lase de inteles succesul financiar al lui Diablo III.

Jocul lansat acum doi ani a primit numeroase plangeri din partea fanilor, cei de la Blizzard aflandu-se intr-o continua urmarire a formulei de joc ideale: Diablo III a primit numeroase modificari si update-uri de la lansare, unele mecanici de joc fiind modificate substantial sau chiar eliminate complet. Sigur, argumentul suprem este multumirea comunitatii Diablo, insa, daca arunci o privire asupra editiei initiale a lui Diablo III si apoi incerci versiunea adusa la zi, diferentele sunt ca de la cer la pamant. Astfel, ar putea fi pusa la indoiala consistenta design-ului jocului, precum si lipsa de incredere a producatorilor in viziunea lor initiala.

Iar Reaper of Souls continua fix pe acest trend (ascedent?), fiind conceput ca o extensie naturala a celui mai recent patch pentru Diablo III. Cu alte cuvinte "v-am dat Loot 2.0, acum sa va dam si un mediu de joc extins pentru a profita de aceasta facilitate, precum si o noua clasa de personaje pe care sa o upgradati pana la refuz".

Personal, nu sunt un fan al grinding-ului pentru loot, alte elemente ale jocurilor Diablo interesandu-ma in primul rand: povestea, lore-ul si atmosfera. Ei bine, pentru cei ca mine, Diablo III: Reaper of Souls vine cu un al cincilea act al povestii, cu un antagonist in persoana Ingerului Mortii (Malthael) ce pune mana pe soulstone-ul in care erau ferecate esentele tuturor demonilor importanti (inclusiv Diablo), precum si numeroase locatii clasice din universul Diablo.

Firul narativ este previzibil, insa bine executat, concluzia, dupa cum era de asteptat, lasand usa larg deschisa pentru o inevitabila continuare. Cei de la Blizzard ar trebui insa trasi de urechi pentru sfarsitul din Reaper of Souls, care nu este acompaniat si de o secventa cinematica prerandata in stilul clasic; in schimb, tot ce primim este un artwork animat, cam subtire pentru nivelul cu care ne obisnuise Blizzard.

De asemenea, obsesia legata de multumirea comunitatii cu orice pret este reflectata din plin in modul cum a fost proiectata campania din Reaper of Souls. Jucatorilor nu le-a placut stilul artistic "viu" din Diablo III? Il facem mohorat ca in Diablo II. Jucatorilor nu le-au placut locatiile vizitate in Diablo III? Atunci aducem inapoi cat mai multe momente (si locuri) care sa aminteasca de Diablo II. Daca Diablo III ar fi fost din start conceput asa, poate n-as mai fi ridicat aceasta problema. In stadiul actual insa, Reaper of Souls pare ca peticeste o experienta care n-a reusit sa iasa din stadiul "early access" nici dupa doi ani de la lansare.

Ca o concluzie timpurie, Diablo III: Reaper of Souls mi-a dat impresia ca joc o versiune scurtata si remixata a campaniei din Diablo II, tot ce mai lipsea fiind Tal Rasha si decorul desertic (oh, am uitat, acesta isi facea aparitia in campania initiala din Diablo III). Chiar si asa, merita mentionat faptul ca numarul event-urilor random (quest-uri secundare) a fost serios crescut, fiecare dungeon optional (si nu numai) fiind acompaniat de astfel de episoade.

Citeste mai departe pe Go4games.ro

expansion pack astfel dlc blizzard entertainment diablo starcraft

© 2019 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate