News Flash:

Descoperire astronomica uimitoare: Inca o planeta de diamant

11 Octombrie 2012
888 Vizualizari | 0 Comentarii
planeta Cancri
O descoperire neobisnuita a fost facuta de catre oamenii de stiinta de la Universitatea Yale din Statele Unite: o planeta de diamant care are marimea de doua ori cat Pamantul.

Planeta orbiteaza in jurul unei stele si se gaseste la distanta de aproximativ 40 de ani lumina de Pamant, potrivit NDTV.

Cercetarile oamenilor de stiinta arata ca planeta Cancri este acoperita de diamant si de grafit. Aceasta este de opt ori mai grea decat Terra si are raza de doua ori mai mare decat a planetei noastre.

Ea, impreuna cu alte patru planete, orbiteaza in jurul unei stele asemanatoare unui soare si este denumita "55 Cancri e". Steaua este vizibila cu ochiu liber si se afla in constelatia Cancerului.

In comparatie cu Pamantul care are nevoie de 365 de zile pentru a efectua o rotatie completa in jurul Soarelui, planetei Cancri ii trebuie doar 18 ore pentru a se roti in jurul stelei sale.

Oamenii de stiinta spun ca planeta are o temperatura de aproximativ 2.150 de grade Celsius, facand-o improprie vietii.

"Aceasta este prima lume stancoasa cu o chimie fundamental diferita fata de cea a Pamantului", a spus Nikku Madhusudhan, cercetator la Universitatea Yale, potrivit Mining.

pamantul planeta orbiteaza pamant planeta cancri steaua cancri