News Flash:

De ce postarile de pe Facebook sunt vazute de tot mai putini utilizatori

3 Februarie 2014
1085 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (+0.0073)
USD: 4.0270 RON (+0.0049)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Un blogger american nemultumit ca postarile sale pe pagina de Facebook nu ajung la toti fanii, a dezvaluit lumii ca reteaua de socializare foloseste algoritmi de filtrare cu scopul de a-i determina pe utilizatori sa plateasca pentru a-si promova continutul, scrie Business Insider.

Derek Muller, americanul care detine un canal de Youtube numit Veritasium, un blog video stiintific - educativ cu peste un milion de abonati, spune ca vizibilitatea postarilor sale pe Facebook a scazut semnificativ de-a lungul timpului. Pagina de pe reteaua de socializare a blogger-ului numara aproape 120.000 de fani, insa postarile sale ajung in news feed-ul (fluxul de stiri) a doar 9.000 de persoane, adica mai putin de 8% din numarul total de prieteni, spune Muller.

Alaturi de Muller, si alti utilizatori de Facebook  s-au confruntat in ultima perioada cu o scadere a reach-ului (vizibilitatii) postarilor. EdgeRank Checker, un site care te ajuta sa cresti vizibilitatea paginii in randul utilizatorilor de Facebook, a analizat timp de 28 de zile aproximativ 1.000 de conturi diferite, cu aproape 100.000 de postari.  Studiul a aratat ca vizibilitatea postarilor a scazut de la peste 10% la 7,8% in doar 28 de zile.

“Cu atat de multe postari zilnice, este evident ca este necesara o oarecare filtrare”, spune Muler, “problema este ca Facebook se foloseste de aceasta putere de filtrare pentru a face bani”.

Brandon McCornick, directorul de comunicare al Facebook, neaga toate acuzatiile, spunand ca este, intr-adevar, o competitie mare pentru rezultatele organice, cauzata de numarul mare de postari. Totusi, spune el, Facebook nu forteaza pe nimeni sa plateasca pentru a obtine o vizibilitate mai mare.

“Le oferim utilizatorilor controlul asupra a ce vad in news feed-ul lor”, spune McCornick. Un utilizator poate opta sa vada toate postarile in newsfeed-ul lui si poate selecta paginile de la care vrea sa primeasca toate noutatile, precizeaza el.

Facebook a modificat in urma cu cateva luni algoritmul de creare a news feed-ului, astfel incat postarile considerate neinteresante, care nu primesc suficiente reactii (like, comment, share) sa nu mai ajunga la audiente largi. McCornick recomanda celor care administreaza pagini sa creeze continut mai atractiv si in acelasi timp mai util, care sa creasca nivelul de implicare din partea utilizatorilor.

Pe de alta parte, McCornick le ofera acestora si o alta solutie, aceea de a plati pentru o vizibilitate cat mai mare, simplu pentru brandurile mari, cu bugete alocate promovarii pe retelele sociale, insa destul de costisitor pentru afacerile mici sau pentru organizatiile non-profit.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

blogger facebook veritasium newsfeed
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1598 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012988 (s)