News Flash:

Cine este in spatele LOGO-urilor interactive vazute de sute de milioane de oameni

14 August 2012
2449 Vizualizari | 0 Comentarii

BBC publica un material despre oamenii din spatele GOOGLE DOODLE, logo-urile interactive ale Google care celebreaza diverse evenimente. In timpul JOCURILOR OLIMPICE 2012 de la Londra, Google a schimbat logo-ul in fiecare zi, dedicand cate un GOOGLE DOODLE pentru mai multe sporturi, cum ar fi fotbal, baschet, atletism sau gimnastica.

Primul Google Doodle

Logo-ul dedicat lui Gideon Sundback, unul dintre cele mai cunoscute

Doodle-ul dedicat lui Gustav Klimt a fost fost pictat manual

Primul GOOGLE DOODLE a aparut in 1998, fiind vorba despre un simplu omulet desenat in spatele primei litere "O". De atunci, au fost peste 1.000 de logo-uri interactive, unele dedicate unor evenimente cunoscute in intreaga lume (Jocurile Olimpice, Ziua Muncii), iar altele pentru comemorarea unor personalitati marcante (cum ar fi inventatorul fermoarului, Gideon Sundback, sau prima femeie pilot care a traversat Atlanticul, Amelia Earhart).

Desi logo-urile GOOGLE DOODLE sunt vazute de sute de milioane de oameni, iar acestia petrec minute bune interactionand cu ele, se cunosc foarte putine despre oamenii care le realizeaza. Acestia formeaza o echipa mica, situata intr-un birou din California si condusa de Ryan Germick. Directorul de creatie spune ca nu se gandeste niciodata ca operele sale sunt vazute de sute de milioane de oameni. "Din punctul meu de vedere, daca reusesc sa imi fac colegii sa rada, inseamna ca mi-am facut treaba", spune Germick. El a precizat ca nu se considera artist sau designer, ci considera ca doodle-urile pe care le face se afla "la granita dintre arta, divertisment, tehnologie si grafica".

Doua dintre logo-urile dedicate Jocurilor Olimpice Londra 2012

Doodle-ul dedicat compozitorului Robert Moog

Logo-ul Pac Man a tinut sute de milioane de oameni "ocupati"

Kris Hom, un alt membru al echipei care se ocupa de GOOGLE DOODLE, a explicat cum se aleg evenimentele celebrate sau omagiate in logo-urile interactive. El spune ca este vorba despre un "proces democratic", ideile fiind alese din interiorul echipei, de la restul angajatilor Google sau de la public, prin intermediul sugestiilor trimise pe mail. Doodle-urile sunt desene realizate fie pe calculator, fie pe hartie, fiind apoi scanate.

Tim Hill, de la agentia de branding The Brand Union, spune ca ii plac Google Doodle-urile deoarece "incalca toate regulile de branding". "Una dintre conventii este ca brandul sa ramana constant. Dar, fiindca logo-ul Google este atat de cunoscut, a devenit ca un fel de wallpaper, iar un Doodle mai sparge monotonia", explica Hill. "Alte branduri ar pierde rapid clienti daca ar face ce face Google, dar ei au deja ceea ce vor: clientii pe pagina lor de cautari. Nu trebuie sa vezi logo-ul Google ca sa stii ca esti pe pagina lor", spune si consultantul de branding Lisa Downey Merriam.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

material google doodle logo interactive personalitati marcante artist
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1697 (s) | 35 queries | Mysql time :0.030231 (s)