News Flash:

Ce solutie au gasit cercetatorii pentru problema raului de masina

14 Aprilie 2015
647 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6485 RON (-0.0120)
USD: 4.0861 RON (-0.0259)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, autoturismele autonome ne-ar putea transforma pe toti in simpli pasageri, rolul soferului fiind delegat unui computer de bord dotat cu senzori de drum si aflat in permanenta comunicare cu celelalte autoturisme. Potential, mult mai sigure decat cele actuale, autoturismele complet autonome ar putea insa readuce in centrul atentiei problema raului de masina, de care multi dintre noi nu scapam decat atunci cand de aflam in scaunul soferului.

Teoretic, fara grija condusului ne vom putea ocupa de alte activitati mai relaxante, cum ar fi lectura unei carti sau vizionarea unui film. Insa in practica, pentru unii soferi experienta calatoriei in postura de pasager este asociata cu transpiratii reci, ameteala si stari de voma, de care nu pot scapa decat parasind autoturismul. Potrivit studiului publicat de Institutul de Cercetare U-M Transportation, analizand datele colectate de pe teritoriul a sase tari -  Statele Unite, India, China, Japonia, Marea Britanie si Australia - aproximativ o treime dintre cei 3200 respondenti si-ar petrece timpul practicand cel putin una din activitatile asociate cu raul de masina (citit, compunerea mesajelor SMS, vizionarea de filme, etc.). Astfel, potrivit estimarilor, circa 6-12% dintre pasageri ar putea resimti o stare de rau la folosirea autoturismelor autonome.

 Din fericire rezolvarea ar putea sa fie destul de simpla, constand in suplimentarea campului de vizibilitate catre exterior, prevenind astfel confuzia simturilor cu informatii contradictorii (ex, senzatia de miscare indusa de urechea interna si stationarea aparenta data de fixarea privirii pe obiecte din interiorul autoturismului). In loc de echiparea autoturismelor cu geamuri supradimensionate (fapt ce ar prezenta riscuri pentru siguranta pasagerilor), Mercedes vine cu propunerea montarii unor ecrane suplimentare in autoturism, conectate la camere video instalate la exterior, care sa ajute la pastrarea contactului cu mediul exterior.

Tot pentru prevenirea aparitiei raului de masina, producatorii auto sunt incurajati sa echipeze autoturismele cu scaune mai rigide, care sa nu induca oscilatii suplimentare ale capului, respectiv ecrane montante astfel incat sa incurajeze privitul in fata.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Video