News Flash:

Ce ar trebui sa invete restul producatorilor de la Apple

21 Mai 2012
966 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6662 RON (0.0000)
USD: 4.0240 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Apple tine de mai bine de cinci ani capul de afis in industria comunicatiilor mobile si a calculatoarelor. Sigur, nu vorbim de infrastructura (retele si echipamente aferente), ci de produse destinate consumatorilor: telefoane, laptopuri, tablete. Cum a reusit sa ajunga atat de sus? Este clar ca, pe langa produsele in sine (considerate premium), exista si alte aspecte pe care, multe alte companii cu potential, inexplicabil, nu reusesc sa le scoata in fata. Despre aceste lucruri vom vorbi, punctual, in cele ce urmeaza.

Omul care sa se confunde cu compania

Steve Jobs a fost o personalitate cu un talent iesit din comun, un geniu. Pe langa implicarea in realizarea designului si stabilirea specificatiilor, el a iesit de fiecare data in fata si, prin discursul sau, a reusit sa transmita, convingator, de ce merita sa cumparam acele produse: iPhone, iPad, iPod, MacBook, iMac.

Dupa decesul lui Steve Jobs, a iesit la rampa Tim Cook. Poate ca nu la fel de spectaculos in cadrul evenimentelor, dar fara indoiala extrem de competent si suficient de persuasiv incat sa mentina Apple la cel mai inalt nivel de popularitate si profitabilitate.

Si acum, sa vorbim de restul: Samsung, Nokia, Sony, LG, HTC, Motorola, Panasonic etc. Cunoasteti vreun om din aceste companii care sa apara si sa prezinte constant realizarile majore ale respectivelor companii? Cine a tinut discursul principal cand s-au lansat produse importante? Cine a prezentat Samsung Galaxy S III, Sony Xperia S sau HTC One X? Aici e problema. Lipsa unui personaj emblematic.

Stephen Elop de la Nokia este cunoscut , dar directia in care merge compania arata ca nu e chiar omul potrivit.

Oare toate aceste corporatii cu cifre de afaceri de miliarde dolari chiar nu pot gasi un individ carismatic (sau, de ce nu, enervant - aici ma gandesc la Steve Ballmer) care sa iasa in fata de fiecare data, un om care sa se apropie de public si sa convinga?

Promptitudine

Apple lanseaza un produs in Statele Unite si, acesta, ajunge in posesia clientilor in mai putin de o saptamana de la incheierea evenimentului. Cifrele de vanzari au un impact deosebit cand spui "Apple a vandut sute de mii sau milioane de exemplare" in primul weekend de la lansare.

Chiar si la nivel global, planurile Apple nu lasa loc semnelor de intrebare si speculatiilor. Stim exact cand va ajunge iPhone-ul sau iPad-ul in Romania sau in orice alta tara din lume.

Cel mai relevant exemplu de "asa nu" este Sony Ericsson. Imi aduc aminte ca primul Xperia a intarziat aproape un an pana cand a ajuns in magazine. La fel si multe alte dispozitive mobile ce au urmat. Dar nici LG nu sta prea bine la acest capitol, iar rezultatele se reflecta cat se poate de clar in vanzari.

In cele din urma, din Sony Ericsson a ramas doar Sony. Iar Sony, desi se misca mai bine, lasa inca de dorit. Cat despre LG, nu o duc deloc bine pe piata de telefoane mobile.

Mi se pare corect si profitabil sa ai date exacte cand lansezi un produs. Si, pe cat posibil, aceste date sa fie cat mai apropiate de eveniment, pentru ca produsul sa nu se "raceasca", sa fie uitat. Unde mai pui ca, in cazul intarzierilor mari, concurenta iese la rampa cu dispozitive mai performante decat cel intarziat. Asadar, degeaba anunta LG primul dual core sau HTC-ul primul quad core, cand in magazine ai deja alternative de la alti producatori.

Grav e si cand anunti produse performante ca hardware, dar cu software depasit, iar potentialii clienti asteapta update-ul care nu mai vine. In final, cu siguranta vor alege altceva.

Pretul corect

Multi spun ca produsele Apple sunt scumpe, fara sa tina seama ca acestea concureaza pe segmentul high-end, indiferent ca vorbim de telefoane, laptopuri sau tablete. Iar pe segmentul high-end, ceilalti producatori sunt depasiti de Apple la capitolul politica de preturi.

Un caz celebru este strategia eronata a celor de la Samsung cand, in 2011, au lansat Galaxy Tab-ul 10.1 la un pret exagerat (aproape 1000 $), pentru ca apoi, dupa ce Apple a anuntat iPad 2 la 499 de dolari, sa-si recunoasca greseala si sa ajusteze preturile.

Multe companii sunt pur si simplu orgolioase sau traiesc in trecut. Nokia si Sony erau acum cativa ani pe profit si inca un profit excelent, acum insa merg in jos.

Sony tine de pret cu dintii, desi sunt depasiti pe mai toate planurile. La telefoane se chinuie sa reintre in carti cu noile Xperia, la televizoare sunt surclasati de Samsung si LG, cat priveste laptopurile nu sunt deloc convingatori cu inginerii de peste 10.000 de Lei (vezi Vaio Z), cand Asus sau Acer ofera performanta si fiabilitate fara sa te usuce de bani, iar Apple are MacBook Air / Pro incepand cu 1000 - 1200$.

In schimb, acolo unde ofera produse avantajoase ca pret (ex: aparatele foto din seria NEX, performante si accesibile), Sony reuseste sa se pozitioneze foarte bine in piata.

Tinta precisa

Apple nu se angreneaza intr-o lupta oarba in care sa se bata pe fiecare bucatica de pamant. Referindu-ne strict la piata de telefoane, stim foarte bine ca are un smartphone pe care il lanseaza an de an: iPhone-ul.

In general, stim caror categorii sociale si catre ce fel de oameni tinteste Apple.

Toti ceilalti consuma resurse uriase pentru a fabrica sute de modele pentru absolut toate categoriile sociale, de la someri fara locuinta si pana la oameni de afaceri cu milioane de Euro in cont.

Oare nu ar fi mai bine sa faci un lucru si acela bun? Intreb doar, nu sunt omul care sa dea sfaturi la un asemenea nivel.

Fapte, nu vorbe

Cum reuseste Apple sa iasa in fata cu diverse tehnologii si de ce alti producatori intarzie? Fiti convinsi ca toti acestia nu duc lipsa de idei, dar punerea lor in aplicare este defectuoasa.

Sa luam exemplu designul unibody al laptopurilor. In loc sa raspandeasca zvonuri pe Internet si sa lanseze zeci de concepte fantastice, Apple merge in China (caci, va place sau nu, acolo e mana de lucru ieftina) si investeste bani in fabrica si pentru a obtine exclusivitate pe piata.

Contractul este ceva la modul "va dam atatia bani, faceti asta si, in plus, vreme de sase luni - sau mai mult, nu furnizati nimanui respectiva tehnologie". E doar un exemplu prin care Apple reuseste sa fie prima cu o anume implementare.

Multe companii ezita cand vine vorba de investitii mari, dar Apple a aratat ca succesul depaseste efortul initial (daca este calculat corect) si nu se materializeaza doar in popularitate, ci si in profit. In plus, compania din Cupertino este recunoscuta pentru cat de bine pastreaza secretele, impactul pe piata fiind mult mai puternic decat in cazul unui produs despre care, la data lansarii, se stie aproape tot.

Concluzie

Sigur, fiecare companie are propria viziune si, in general, vorbim de o viziune de succes. Este clar insa de ce Apple reuseste sa transforme intr-un succes aproape orice produs lansat, iar altii fluctueaza: lipsa unui individ care sa se confunde cu brand-ul (la nivel global), ecartul mare dintre anuntul oficial si disponibilitatea pe piata a produsului, pretul necompetitiv (raport pret-calitate), publicul tinta ales gresit si vorba lunga (saracia omului) contribuie negativ la imaginea si profitabilitatea unui companii.


apple steve jobs tim cook restul promptitudine produs asa nu pretul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1408 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017568 (s)