News Flash:

Ce amenintare e mai mare pe sosea: hackerii sau soferii?

9 Septembrie 2011
676 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6650 RON (0.0000)
USD: 4.0855 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
older driver
Studiile realizate de companiile care ofera solutii de securitate IT afirma ca hackerii devin din ce in ce mai interesati de spargerea sistemelor computerizare cu care sunt dotate autovehiculele si ca pericolul creste odata cu inmultirea masinilor dotate cu computere de bord complexe.Cu alte cuvinte, hackerii ar putea genera accidente rutiere prin simpla apasare a unei taste. Dar, inainte de toate, trebuie spus ca firmele de securitate IT au tot interesul sa va sperie, pentru a va face sa le cumparati produsele. Nu cumva, pana la urma, tot soferii raman cel mai mare pericol pe sosele?, se intreaba cei de la Jalopnik.com. Computerele de bord, tinta hackerilor Potrivit unui studiu publicat zilele trecute de compania McAfee si intitulat "Atentie! Malware la orizont", siguranta pe sosele devine din ce in ce mai firava pe masura ce automobilele devin dependente de tehnologia digitala. Si ca sa va sperie cat se poate de tare, chiar directorul McAfee, Stuart McClure, vine cu o declaratie "tare": "Una este sa vi se sparga casuta de e-mail sau sa vi se compromita datele de pe laptop, dar daca masina (computerul de bord - n.r.) este atacata, asta se traduce prin extinderea riscurilor asupra sigurantei individuale a soferilor". Si, trecand peste interesul companiei de a-si promova produsele de securitate (la urma urmei vorbim despre un business), directorul McAfee are partial dreptate. Acum, automobilele sunt atat de integrate cu fel de fel de tehnologii, de la cele de navigatie prin satelit si pana la cele care ofera entertainment, informatii sau posibilitatea de a comunica, incat au devenit, in mod clar, o tinta pentru hackeri. Nu este, insa, tot ceea ce poate fi spus in legatura cu pericolele rezultate din tandemul tehnologie - auto. Soferul dependent de tehnologie, mai periculos decat virusul Sa fie insa troianul sau orice tip de malware adevarata problema care pune in pericol viata soferilor? Nu, spun cei de la Jalopnik, care ridica o problema ceva mai grava, si anume dependenta foarte ridicata a soferilor de noile tehnologii, de zecile de gadgeturi si functii care sunt dotate acum masinile. Toate studiile serioase realizate de-a lungul timpul au relevat faptul ca erorile de sofat au dus la accidente, iar pana acum nu s-a inregistrat niciun incident rutier care sa aiba la baza un atac cibernetic asupra masinilor. Pericolul producerii accidentelor rutiere are insa legatura directa cu numarul de tehnologii sau gadgeturi pe care le aveti la dispozitie in masina si care nu fac altceva decat sa va distraga atentia de la condus. Poate fi atacat informatic un automobil, pana la urma? Cercetatorii au demonstrat in urma unor studii relevante ca un computer de bord al unei masini poate fi atacat, in general, doar daca hackerul patrunde (fizic) in automobil si se conecteaza direct la "creierul" masinii, si foarte rar poate sparge un sistem auto de la distanta. Oricum, ca sa va dati seama singuri de cum stau lucrurile in problema "cine este mai periculos pe sosea - hackerul care va sparge computerul de bord sau soferul neatent la drum?" incheiem acest articol chiar cu concluzia studiului McAfee, care nu spune altceva decat ca "pana acum nu exista niciun indiciu care sa arate ca hackerii ar fi incercat sa exploateze vulnerabilitatile din computerele de bord ale masinilor". Bineinteles, aceasta fraza a fost trecuta la final, in spatiul alocat concluziei, dupa ce tot studiul a speriat soferii prezentand tot soiul de scenarii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

hacker
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016294 (s)