Majoritatea celor care joaca Diablo 3 stiau deja ca celebra Auction House are zilele numarate. Blizzard dezactivase deja posibilitatea de a face noi licitatii, iar astazi a pus punct sistemului de licitatii acuzat de multi ca distruge placerea jocului. Inchiderea casei de licitatii are loc cu doar o saptamana inainte de lansarea expansion pack-ului “Reaper of Souls”, pe 25 martie.

 

Singura problema ramasa pentru Blizzard e sa astepte ca toate licitatiile ramase sa ajunga la termen, iar obiectele castigate sa fie revendicate. Jucatorii vor putea face asta, accesand categoria “Completed”, pana pe 6 iunie. Tot pana la acea data, jucatorii vor avea posibilitatea de a-si recupera si banii blocati in licitatiile active. Dupa acea data insa, sistemul de licitatii va fi inchis definitiv, iar obiectele licitate sau aurul vor fi pierdute definitiv.

Blizzard a luat decizia de a inchide casa de licitatii inca de anul trecut. Motivul e simplu: in loc sa ajute jocul, licitatiile mai rau au facut. In ciuda beneficiilor teoretice, licitatiile au produs atat inflatie in universul jocului cat si o categorie de jucatori care nu urmareau altceva decat sa castige bani reali de pe urma obiectelor gasite in joc si ulterior vandute. Nu a lipsit mult pana sa isi faca aparitia si “bisnitarii”, mai exact cei care cumparau toate obiectele licitate, pentru ca apoi sa le repuna in vanzare la preturi de cateva ori mai mari, beneficiind de monopol.

 

De la aparitia Diablo 3, jucatorii au gasit diferite metode de a face schimb de obiecte, atat in Diablo 3, cat si in afara jocului. Multe dintre acestea nu erau sigure, iar Blizzard a dorit sa aduca tranzactiile intr-un mediu controlat, oprindu-si un comision din fiecare tranzactie. Doar ca unii dintre gameri au vazut in asta un mod de a face bani buni, chiar si 10.000 de dolari pe an, doar din vanzarea de obiecte rare, gasite in joc.

 

Dar de ce e asta un lucru rau? Atat World of Warcraft cat si alte MMO-uri au case de licitatii si asta nu afecteaza gameplay-ul. Spre deosebire de Warcraft, jucatorii de Diablo lupta pe aceleasi teritorii si cu aceiasi monstri, diferind doar dificultatea. Daca in WoW, echipamentul mai bun e o conditie esentiala pentru a-si atinge obiectivul de a omori bosi din ce in ce mai puternici, in Diablo, insusi echipamentul din ce in ce mai bun e obiectivul final. Si, atata vreme cat echipamentul poate fi cumparat cu bani reali, atunci de ce ar mai juca gamerii ore intregi pentru acelasi echipament, cand pot scurtcircuita tot traseul folosind bani reali?