News Flash:

Bateriile cu capacitate tripla si incarcare rapida ar putea deveni realitate in 2-3 ani

18 Februarie 2013
880 Vizualizari | 0 Comentarii
Indiferent daca vorbim de telefoane mobile sau autoturisme, prestatia actualelor baterii Li-Ion nu mai corespunde necesitatilor celor care le utilizeaza si, daca incercarile de a mari capacitatea de stocare sau eficienta sunt nenumarate, foarte putine dintre acestea s-au maturizat suficient de mult incat sa se materializeze in produse comerciale. O ultima incercare de modificare a designului bateriilor Li-Ion pare insa promitatoare, iar autorii ei afirma ca ar putea ajunge pe piata in doi sau trei ani.

Bateriile Li-ion actuale folosesc electrozi fabricati din oxid de litiu si cobalt (in cazul anodului) si carbon (in cazul catodului), acestea fiind cufundate intr-o solutie electrolitica menita sa asigure circulatia ionilor pozitivi de litiu in timpul incarcarii si descarcarii. Incercarile de inlocuirea cobaltului din anod cu siliciu nu au fost fructuoase pana acum, insa o echipa de cercetatori din cadrul University of Southern California afirma ca au gasit o solutie care functioneaza si care promite marirea capacitatii si reducerea timpilor de incarcare.

Incercarile de a utiliza siliciul s-au lovit pana acum de degradarea fizica placutelor anodului, fenomenul fiind cauzat de deformarile repetate ale acestora care survin in timpul ciclurilor de incarcare si descarcare, ceea ce ducea  in final la distrugerea bateriei. Noua solutie foloseste fibre poroase din siliciu care au grosimi de circa 100 de nanometri si lungimi de cativa microni, acestea comportandu-se similar cu placutele fabricate din acelasi material, dar fiind mult mai rezistente la stres si avand si o suprafata mai mare, ceea ce permite marirea vitezelor de transfer a ionilor. Deoarece aceste fire nanometri sunt produse scumpe, echipa din cadrul University of Southern California a experimentat si cu sfere micrometrice fabricate din acelasi element, comportamentul acestora fiind similar dar avand un pret mult mai mic si fiind deja disponibile in comert.

Avantajul principal al acestei solutii este triplarea capacitatii de stocare si posibilitatea incarcarii in intervale de timp foarte scurte, avantaje incontestabile pentru orice produs care foloseste baterii Li-Ion. In plus, noul design elimina cobaltul, element necesar care era vinovat pentru degradarea capacitatilor de stocare a bateriilor lasate descarcate sau supraincarcate.

sursa: go4it.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

telefoane mobile autoturisme baterii li-ion electrozi cobalt carbon
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1705 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021153 (s)