News Flash:

Apple fara Jobs - aceeasi Marie, cu alta palarie

26 August 2011
700 Vizualizari | 0 Comentarii
apple1
In ciuda impactului emotional generat de vestea demisiei lui Steve Jobs de la conducerea companiei, Apple va ramane unul dintre cele mai puternice si mai inovative branduri din industrie. Argumentele ce sustin ideea sunt legate de capacitatea dovedita a lui Tim Cook de a coordona compania, de planurile deja existente pentru noile produse pe care Apple le va lansa si de politica de marketing extrem de ingenioasa si eficienta. De ce este Tim Cook omul potrivit la locul potrivit Daca industria ar fi judecat vestea demisiei lui Steve Jobs din fruntea Apple mai mult cerebral si mai putin afectiv, nici valoarea companiei nu ar fi trebuit sa scada, nici bursele nu s-ar fi cutremurat prea tare si nici viitorul brandului nu ar fi fost pus vreo secunda sub semnul intrebarii. La modul pragmatic, plecarea lui Jobs din functia de CEO, nu inseamna mare lucru. Spun asta pentru ca inca din ianuarie acest an, Steve Jobs a lipsit de la birou (motivele fiind din pacate intemeiate), iar Apple, sub coordonarea lui Tim Cook, omul doi in Apple si actualmente cel care preia oficial functia de CEO, s-a descurcat de minune.Exact, el a cordonat Apple din ianuarie pana acum. De fapt, in aceste opt luni de cand jobs este nevoit sa se ocupe de sanatatea sa, din comportamentul de pe piata al Apple nu s-a simtit nicio schimbare. Sau s-a simtit, dar in sensul ca Apple a venit cu niste rezultate financiare record. Tim Cook, chiar daca este un individ caruia nu pare sa-i placa sa iasa in evidenta si sigur nu are nici carisma extraordinara a lui Jobs, este in mod cert omul care va duce compania mai departe fara eforturi prea mari. Pentru ca a demonstrat deja ca stie pe de rost "secretul" succesului Apple. Asii din maneca Apple Atunci cand a lansat primul iPhone, in iunie 2007, Steve Jobs a spus ca firmelor concurente de pe piata le vor trebui cam cinci ani sa ajunga la performanta Apple. Si, ne place sau nu, Jobs a avut dreptate. Apoi compania a mers mai departe cu produsele sale inovatoare si a reusit in mare parte sa revolutioneze si un alt segment de piata - tabletele PC. Iar daca Jobs este un vizionar dovedit, imi este greu sa cred ca acum, cand a renuntat la o functie in cadrul companiei (dar a ramas totusi presedinte), nu a "lasat" de indeplinit pentru ceilalti si un plan, o strategie pentru mai multi ani. In mod cert, Apple va lansa in viitorul apropiat noi device-uri care pe de o parte vor suci mintile pasionatilor de tehnologie, iar pe de alta parte vor atrage invidie si critici. Ramane sa vedem doar cu ce ne va mai uimi Apple, cu sau fara Steve Jobs. Masina de marketing functioneaza ca unsa Apple este o masina de marketing, nimeni nu poate contesta asta. Lansarile de produse Apple s-au lasat intotdeauna cu aplauze, inghesuiala si cozi la magazinele unde se comercializau noutatile companiei. Desigur, tot lui jobs pare a i se datora si succesul departamentului de promovare a produselor companiei, mai ales ca fondatorul companiei declara ca "uneori oamenii nu-si dau seama de ceea ce vor de fapt, pana cand nu le arati tu". Iar fraza asta este, cu siguranta, bine "infipta" in mintile care raman la Apple sa duca brandul mai departe. In final, poate ca trebuie sa reamintim celor care au reactionat extrem de puternic sentimental la demisia sefului Apple, un lucru esential, punctat de Walt Mossberg, cofondator All Things D: "Sa fie foarte clar, domnul Jobs este bolnav, dar in acelasi timp foarte viu".    
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stiri stiri online download download winrar download messenger nero
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - IT.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1689 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012383 (s)