News Flash:

A fost descoperita cea mai apropiata stea de gaura neagra din centrul Caii Lactee

5 Octombrie 2012
849 Vizualizari | 0 Comentarii
S0 102
Astronomii americani au descoperit cea mai apropiata stea care orbiteaza in jurul uriasei gauri negre din mijlocul Caii Lactee.

Descoperirea ii va ajuta pe cercetatorii de la Universitatea din Los Angeles (UCLA) sa testeze teoria relativitatii formulata de Einstein, dar si modul in care evolueaza gaurile negre, informeaza Alaska Dispatch.

Steaua a fost numita S0-102 si parcurge orbita gaurii negre in 11 ani si jumatate. Niciun alt astru observat pana acum nu a atins o viteza atat de mare. Recordul era detinut de S0-2, care inconjoara gaura neagra in 16 ani. Media vitezei celorlalte stele este de aproximativ 60 de ani.

S0-102 si S0-2 ar putea oferi informatii importante despre gaura neagra si modul in care aceasta afecteaza evolutia galaxiei noastre. Astronomul Andrea Ghez considera ca "tangoul" dintre cele doua stele va dezvalui adevarata geometrie dintre spatiul si timpul din apropierea unei gauri negre.

La fel ca Pamantul, stelele sunt pe "orbita eliptica", ceea ce inseamna ca ele se apropie si se indeparteaza la intervale regulate. Totusi, cercetatorii au descoperit ca orbita lor oscileaza in timp, fapt care ar confirma teoria lui Einstein, conform careia corpurile sunt sensibile la efectul de curbura al spatiului si timpului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

astronomii americani